Daewoo-Chevrolet TACUMA: Auto slaat niet aan bij starten

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: T20SED, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 89

Mijn Tacuma wil niet meer aanslaan. De auto is vanuit Frankrijk gerepatrieerd ivm lekke klepdekselpakking wat de bougies heeft verdronken, maar toen hij werd afgeleverd startte hij gewoon. Storing uitgelezen en hij wil in ene niet meer starten. Motor draait rond maar slaat niet aan. Klepdekselpakking vervangen evenals nieuw bougies en bougies kabels en ook de Bobine is vervangen. Maar nog wil de auto niet starten. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn en wat er tegen te doen is?

Mithrasil

Geplaatst door Mithrasil (0) , lid sinds 5 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chevrolet Tacuma? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

biomus (0), 5 jaar geleden

Zie mijn antwoord elders

http://www.autocats.ws/manual/chevrolet/...

biomus (0), 5 jaar geleden

Kijk bij het stukje Immobilizer System Circuit.
Even een andere vraag. Heb je het al eens met de reservesleutel geprobeerd? Kan zomaar zijn, dat de ID-chip problemen geeft, of de opnemer (spoel) in het contact slot. Allemaal te bekijken of te meten!

Succes

Mithrasil (0), 5 jaar geleden

Helaas werkt de reservesleutel ook niet.

biomus (0), 5 jaar geleden

Okay, dan weet je dat het in ieder geval niet aan de sleutel ligt. Kan nog steeds aan de spoel liggen, Deze kan een breuk hebben of een slechte soldering. Dit kan natuurlijk ook ergens anders zijn. Zoeken dus....

Mithrasil (0), 5 jaar geleden

Uiteindelijk sleutels opnieuw ingeleerd, helaas niets. Spoel van contactslot vervangen ook niets. Uiteindelijk immobilizerkast vervangen en hij start weer.

biomus (0), 5 jaar geleden

Fijn dat je nog even de oplossing geeft. Het is fijn om mensen te helpen. Mooi dat ik ook in de goeie hoek zat :D Als je het even had aangegeven, dan had je het geld en arbeid van de spoel kunnen besparen. Die kun je meten. Moet een Ohmse waarde geven, anders is ie onderbroken. Bekijk die oude module (als je 'm nog hebt...) eens op slechte solderingen. Door ouderdom en trillingen worden deze na verloop van tijd slecht. Anyway, mooi dat je weer kunt rijden!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Tacuma of stel zelf een nieuwe vraag.