close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Daihatsu cuore l201: houd in

Bouwjaar: 1992

Ik heb een klant met de klacht dat de auto in zou houden nu is mijn vraag hoe los ik dit op of heeft iemand dit al eerder meegemaakt heb de carbarateur al vervanen de sproeiers en de schakelaars aan de zijkant.
Alvast bedankt
groetjes benny

Geplaatst door

bennyrh (0)
badge

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

ontsteking al gecontroleerd? bij mij sloeg de bobine door en dat resulteerde in inhouden van de auto...

ja die heb ik ook al gekontroleert.
Heb al kleppen gesteld extra massa gemaakt en nog inhouden.

bennyrh 0
badge

20 jaar

en de luchtmassameter?

ook een welbekende oorzaak voor inhouden....

wat meer info over wanneer de auto inhoud zal je meer reacties opleveren denk ik :)

blijegeit 0
badge

20 jaar

ik heb dit probleem ook meegemaakt ,
veel zoekuren en alles is goed ,op het laatst naar de daihatsu blijkt het normaal te zijn bij deze dingen !
vacuum klepjes en afstelling klepjes komt ook veel voor, maar het gaat er nooit helemaal af .
mvgr Emiel

ephy 0
badge

20 jaar

Zo ver was ik ook al werk zelf bij z'n dealer normaal krijg ik ze wel goed maar behalfe deze en de klant gaat er niet mee akkorrd

bennyrh 0
badge

20 jaar

Haal de stekker van de temp-sensor (milieu aanpassing) maar eens los. Deze zit achter de motor bij het distributiedeksel. Heb het zelf al twee keer meegemaakt. Stekker los, en hij loopt als een speer.

Succes

heb ik ook al geprobeeert dat hielp ook niet.

bennyrh 0
badge

20 jaar

ZEt er dan maar een carburator op van een L80 met handchoke en de auto l201's houden nooit meer in Klant moet alleen even wennen aan de handmatige choke c.o. en lambda waarden blijven goed. wel even allea meenemen van de sloop zoals gaskabel en vacuumslangen en vacuumklepje die oin het motorblok onder het inl.spruitstuk zit.

R.arkes 0
badge

20 jaar

Ik heb net een cuore van 1993 gekochtm met een ton op de teller , en deze bleek ook te stotteren , vooral koud . ik zag mij al de carburateur demonteren maar eerst toch even de stekker van de temp.sensor losgehaald . Liep meteen zonder problemen. Als ik de motor stationair laat lopen en ik druk de stekker erop , loopt hij meteen weer onregelmatig , stekker eraf en hij loopt perfekt . dus voor mij was het de oplossing .

niksnut 0

20 jaar

het loshalen van de temp. zender heeft als gevolg dat er geen lambdaregeling meer is, betere oplossing is carburateur goed schoonmaken ook de solenoids goed controleren of ze niet blijven hangen,massakabel op uitlaatspruitstuk goed controleren,afstelling koud beginnen choketoerental op 1150 toeren, warm draaien stekker los halen afstellen op 0.5% co meten voor de katalysator en stationair afstellen stekker niet vergeten gaskleppositiesensors afstellen en dan proberen . het vervangen van de carburateur door een type van een L80 kan alleen als de auto geen viergasmeting hoeft te doen ivm met de apk anders zal hij aan deze meting niet kunnen voldoen

fc stap 0

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Cuore of stel zelf een nieuwe vraag.