Daihatsu 0: Kachelprobleem en trillen bij 110-120 Daihatsu Cuore '89 automaa

Hallo,

Kan iemand mij helpen... Ik heb 2 probleempjes.

Eerste probleem: De auto trilt vrij hevig als ik boven de 100 km/uur rijd. Is dat een bekend iets of een kwestie van uitlijnen/balanceren?

Tweede probleem: De kachel geeft wel warmte af als het op de "voorruit stand" staat, maar is koud als je m op de "voorste rooster stand" zet. Iemand een idee hoe dat kan?

Alvast bedankt voor de reactie!

Vriendelijke groet,

Maarten

Laguna97

Geplaatst door Laguna97 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Daihatsu 0? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

jan T (20) PRO, 15 jaar geleden

dat trillen zou ik beginnen met balanseren en controleren op slingering van de band velg.
je zult de bediening van de kachel moeten controleren om tezien wat de oorzaak daar van is misschien iets los geschoten van de bediening.

groetjes jan.

Laguna97 (0), 15 jaar geleden

Hallo Jan,

Bedankt voor je reactie. Ik zal eerst even kijken naar de velgen en deze evt opnieuw laten balanceren. Aangezien de banden niet schuin versleten zijn is uitlijnen niet nodig denk ik.
De kachelbediening zal ik ook even nakijken.

Ik dacht, misschien weet iemand de oplossing voor de problemen meteen, dat scheelt me weer zoeken en evt geld. Excuses voor mijn luiheid ;-)
Ik laat wel weten wat de uiteindelijke conclusie is.

Vriendelijke groet,

Maarten

jan T (20) PRO, 15 jaar geleden

ach maarten dat is gen luiheid want voor het zelfde geld had iemand de oplossing al is dat voor jou probleem niet zo tezeggen.
we wachten af.

groetjes jan.

bloemie (0), 15 jaar geleden

wat de kachel betreft klopt dit op de raamstand is warm maar de handel geheel naar rechts is lucht rechtstreeks van buiten.

Laguna97 (0), 15 jaar geleden

Hallo,

Het is in iedergeval geen probleem met balanceren van de wielen. Het stuur trilt niet en ik heb gemerkt dat het trillen niet altijd
aanwezig is. Denk zelf aan de aandrijflijn of misschien de automatenbak.. Ik zal de aandrijflijn eens bekijken of ik ga -net zo makkelijk-
even langs de dealer.

Wat de kachel betreft. Als ik de bovenste handel naar rechts heb (raamstand), is ie warm. Maar als ik de handel helemaal naar links
heb, dan komt het uit de roosters en is het koud... En dan heb ik de luchtinlaat altijd op buiten staan en niet op binnencirculatie... Is dit
altijd zo bij deze auto's?

Vriendelijke groet,

Maarten

kleijn (0), 15 jaar geleden

[quote=Laguna97]Hallo,

Het is in iedergeval geen probleem met balanceren van de wielen. Het stuur trilt niet en ik heb gemerkt dat het trillen niet altijd
aanwezig is. Denk zelf aan de aandrijflijn of misschien de automatenbak.. Ik zal de aandrijflijn eens bekijken of ik ga -net zo makkelijk-
even langs de dealer.

Wat de kachel betreft. Als ik de bovenste handel naar rechts heb (raamstand), is ie warm. Maar als ik de handel helemaal naar links
heb, dan komt het uit de roosters en is het koud... En dan heb ik de luchtinlaat altijd op buiten staan en niet op binnencirculatie... Is dit
altijd zo bij deze auto's?

Vriendelijke groet,

Maarten[/quote]
de binnenstand is alleen nodig als je in het noorden van het land rydt houdt de stank buiten is recirculatie stand

Laguna97 (0), 15 jaar geleden

[quote=kleijn][quote=Laguna97]Hallo,

Het is in iedergeval geen probleem met balanceren van de wielen. Het stuur trilt niet en ik heb gemerkt dat het trillen niet altijd
aanwezig is. Denk zelf aan de aandrijflijn of misschien de automatenbak.. Ik zal de aandrijflijn eens bekijken of ik ga -net zo makkelijk-
even langs de dealer.

Wat de kachel betreft. Als ik de bovenste handel naar rechts heb (raamstand), is ie warm. Maar als ik de handel helemaal naar links
heb, dan komt het uit de roosters en is het koud... En dan heb ik de luchtinlaat altijd op buiten staan en niet op binnencirculatie... Is dit
altijd zo bij deze auto's?

Vriendelijke groet,

Maarten[/quote]
de binnenstand is alleen nodig als je in het noorden van het land rydt houdt de stank buiten is recirculatie stand[/quote]
Ik bedoel eigenlijk of het normaal is bij de oude Cuore, dat de lucht in de voorste rooster stand (knop helemaal links) altijd koud is....

bloemie (0), 15 jaar geleden

[quote=Laguna97]Hallo,

Kan iemand mij helpen... Ik heb 2 probleempjes.

Eerste probleem: De auto trilt vrij hevig als ik boven de 100 km/uur rijd. Is dat een bekend iets of een kwestie van uitlijnen/balanceren?

Tweede probleem: De kachel geeft wel warmte af als het op de "voorruit stand" staat, maar is koud als je m op de "voorste rooster stand" zet. Iemand een idee hoe dat kan?

Alvast bedankt voor de reactie!

Vriendelijke groet,

Maarten[/quote]
wat bij mijn heeft geholpen voor het trillen is de kleppenstellen motor loopt gelijk rustiger 0,25 inlaat 0.30 uitlaatklep bij warme toestand

Cuore1991 (0), 15 jaar geleden

Mijn cuore uit 1991 heeft ook dat de verwarmingsstand op de ramen wel warm is en de rest koud, ik weet ook niet wat het is..

bloemie (0), 15 jaar geleden

denk dat je schuifkleppen niet goed werken ,nu moet ik zeggen dat als je hem bi mijn op alleen je voeten zet je het idee heb dat die minder warm is.

Cuore1991 (0), 15 jaar geleden

Er komt wel lucht uit maar het is koud, de kleppen werken dus wel

SJR (0), 15 jaar geleden

[quote=Laguna97]Ik bedoel eigenlijk of het normaal is bij de oude Cuore, dat de lucht in de voorste rooster stand (knop helemaal links) altijd koud is....[/quote]
Hier ben ik ook erg benieuwd naar. Dit 'probleem' heb ik bij mijn Cuore (L201) uit 1994 ook. Op voorruitverwarmingstand of op voetenstand (of daar tussen in) komt er wel warme lucht uit. Als je de blowers in het dashboard gebruikt, komt daar alleen koude lucht uit.

Iemand die weet of dit zo hoort?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu 0 of stel zelf een nieuwe vraag.