Daihatsu Cuore: Motor trilt hevig en valt uit (ljkt ook in te houden)

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1 liter

Hallo,

Ik heb een daihatsu cuore uit 2000 welke nu ineens inhoud tijdens het rijden, kom gewoon ineens vermogen tekort
en als je bij een rotonde aankomt of hem voor de deur zet dan valt hij gewoon uit.
(hij gaat dan eerst hevig schokken en valt uit)

Heb al even naar het gasklephuis gekeken welke opzich wat vuil was maar niks bijzonders, krijg het idee dat hij op 2 ipv 3 cylinders loopt
oftewel ik denk aan een bobine.

Zit ik in de goede richting gezien de symptonen?
(missen van vermogen en het uitvallen/ hakerig oftewel stotterig lopen)

Alvast bedankt.

Gr

Jeroen

jayless

Geplaatst door jayless (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Daihatsu Cuore? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

jan5047 (0) PRO, 10 jaar geleden

Kan van alles zijn bougie, compressie bobine, brandt er een lampje, zoja even uitlaten lezen, dan weet je misschien iets meer

jayless (0), 10 jaar geleden

Er brandt geen lampje, dus dat valt af.

Dit gebeurde wel zomaar inneens, maar moet dus aan de bobine/bougie die kanten op denken.

jan5047 (0) PRO, 10 jaar geleden

Is mogelijk dan moet je het daar in zoeken cq controleren welke bougie er niet meedoet

jayless (0), 10 jaar geleden

had al ergenst gelezen dat je de bobine 1 voor 1 los kunt halen bij een draaiende motor en zo kunt testen welke defect is.
Maar is dit niet gevaarlijk gezien de hoge spanning e.d. om dit draaiend los te halen?

jan5047 (0) PRO, 10 jaar geleden

Haal er anders een kenner bij toevallig geen lid van een hulporganisatie die kunnen het wel vast stellen

jayless (0), 10 jaar geleden

Hai Jan,

Heb je advies opgevolgd en de anwb gebeld (ben immers al 13 jaar lid) ze zijn net geweest en het probleem
lijkt in de rechter bobine te zitten, alleen was de compressie test ook wel beroerd.
Rechts 5 bar midden 5 bar en links 13 bar.

Dus eerst maar eens een bobine op de kop tikken bij de sloop en deze vervangen, dan olie verversen/blok spoelen met forte motor clean spul
en dan hopen dat het puur die lage compressie is door vervuilde zuigerveren.

Bedankt voor de tips/adviezen.

Gr

Jeroen

kaleido 1 (1565) PRO, 10 jaar geleden

Koppakking tussen de cilinders kapot , laat eens een cilinder lektest doen , als de pakking er uit ligt sist hij in de cilinder er naast.
Zoveel verlies komt niet van vast zittende zuigerveren.

jayless (0), 10 jaar geleden

Hai Kaleido,

De man van de anwb heeft nog geluisterd met een speciaal apparaatje (soort stethoscoop)naar de injectoren, mag aannemen dat hij dan dat sissen ook wel had gehoord toch?

kaleido 1 (1565) PRO, 10 jaar geleden

Nee dat hoor je niet als de motor loopt .
Het is mij te toevallig dat er 2 cilinders dezelfde compressie hebben , lektest doen om uit te sluiten dat het de koppakking is , je mag ook eerst kosten gaan maken natuurlijk.

jayless (0), 10 jaar geleden

Ok, lektest kan ik niet zelf uitvoeren zeker?
(wat zijn hiervoor een beetje gangbare prijzen/kosten)
Maar moet sowieso een bobine vervangen want de rechtse doet zga niets.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Cuore of stel zelf een nieuwe vraag.