In onze Journey blijft het airbag lampje continu branden. De dealer weet niet direct een oplossing. Bij het uitlezen van de melding wordt aangegeven
dat de spanning te laag is. Het resetten van de melding helpt niet, lampje gaat direct weer branden.
De dealer moet gaan zoeken zonder een oplossing te weten, niet fijn. Heeft iemand dit eerder bij de hand gehad? Weer een slechte connector? Zie ook
mijn probleem van 3 januari, Elektrische storing. Dit heeft de dealer met behulp van importeur/fabriek kunnen oplossen door het vervangen/omkabelen
van een connector achter in het dashboard. Zijn er naast de officiele dealer (Heerenveen, Zwolle, etc) andere specialisten waar ik met onze Dodge
terecht kan?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Logica??? Als je het weet hoef je niet te zoeken.
Als de zpanning te laag is moet er begonnen worden te zoeken waardoor de spanning te laag is...
Uit veiligheids overweging moet men eerst alle airbags electrisch loskoppelen.
Door daarna de spanningsval te meten kom je er achter waar de slechte verbinding zich bevindt.
Een dealer zal over een electrisch schema van de airbag installatie beschikken..
Daarnaast heeft hij een lijst met de lokaties van alle stekkers en componenten. Zo ook van de ligging van alle kabelbomen en hopelijk de kleuren van draden en de nummers van de diverse aansluitingen
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Dodge Journey of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar