Dodge 0: dodge w200 gasverdamper

Bouwjaar: 1976, Brandstof: LPG, Motorcode: n.v.t.

hallo ik ben in het bezit gekomen van een dodge w200,bj 1976 lpg,ik heb een paar problemen met deze auto mijn kachel werkt niet op de schakelaar op het dasbord,zit dit in de schakelaar of is de kackel stuk.vraag twee is deze,ik kan de auto niet normaal starten,ik moet de ronde knop op de gasverdamper indrukken om gas naar de carburatuer te krijgen eenmaal als er wat gas inzit start die gewoon goed rijd verder ook goed.Is de verdamper stuk of een ralais? alvast bedankt voor de andwoorden.

killroy

Geplaatst door killroy (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Dodge 0? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

Mercury (0) PRO, 16 jaar geleden

hoe lang staat de auto al op gas?? de oude verdampers choke je met de door jou bedoelde knop, dus dat zal wel zo horen, je kachel is eerst ff zekeringen controleren en als die ok zijn, dan met de multimeter uitvinden of er spanning is op de schakelaar, achter de scakelaar en bij de kachelmotor. (wat kreatief met een acculader en wat kabeltjes/klemmetjes wil ook wel eens helpen, maar kijk uit voor kortsluiting)
suc6
Peco

killroy (0), 16 jaar geleden

hoi ik ben inderdaad weer wat wijzer geworden je kunt hier een setje voor kopen die je met een schakelaar binnen kan bedienen,kachel bleen een zekering te zijn,maar na een keer aan en uit gezet doet die t nu ook niet meer,dus zal het wel in de schakelaar zitten.bedankt alvast voor je tips.

w210 (0), 16 jaar geleden

Hoi killroy,


Over het gas, dat zou best wel eens de shock kunnen wezen, als je al wel een gasrelais op je installatie hebt zou je kunnen proberen om de auto twee a drie keer op contact te zetten en elke keer te wachten tot het gasrelais afvalt en dan starten heel wat Amerikanen eigenaars starten zo!
Dan je kachel dit is een vrij eenvoudig systeem.
Met een staalkabel bedien je de klepsectie, in die grote zwarte bak bij je voeten die kabel wil wel eens stroef lopen of bekneld zitten waardoor je de kabel dubbel drukt.
Met een andere staalkabel bedien je de kachel kraan in het motor compartiment voor de kabel geld het zelfde euvel maar die kraan kan ook vast zitten.
Elektrisch is het een zekering die gaat naar een schakelaar die gaat met één stand rechtstreeks naar je ventilator in de andere stand via een weerstand die aan de binnen kant van je cabine op de ventilator zit.
Als de ventilator nog goed is wil het door spuiten met perslucht en vervolgens in sprayen met contact spray en dan even nablazen vaak helpen.

Ps tik eens DTB in op google heb je veel aan als W200 eigenaar.


Groet

killroy (0), 16 jaar geleden

jongens bedankt,het is inderdaad een gas choke je schjnt er ook een kastje voor te kunnen kopen die je gewoon in je cabine kan bedienen,die staalkabel zit inderdaad muurvast,kruipolie gebruiken dan maar anders een andere kabel erin.Ik had mezelf al aan gemeld bij div forums dus t gaat goed komen,allemaal bedankt voor de andwoorden en oplossing.

JAN/DODGE (0) PRO, 16 jaar geleden

Kan beter lid worden.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Dodge 0 of stel zelf een nieuwe vraag.