In ons bedrijf is aan de betreffende auto o.a. de cylinderkop vervangen. De auto heeft ca 130000 op LPG gereden en de kop was gescheurd. Na de reparatie start en loopt de auto prima. Compressie met opgewarmde motor alle tussen 11 en 12. Motor verbruikt echter (te) veel olie (> 1 l/500km). Kent iemand dit probleem.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is bij ons 2 maal voorgekomen met een Toyota.Dat werd destijds door het revisiebedrijf verklaard met het feit dat de cilinderwand iets ovaal is vervormd bij het demonteren van de kop.Dat zou komen door de relatief dunne cilinderwand.Dit zou natuurlijk in jouw geval best een andere oorzaak kunnen hebben, zoals een vastzittende zuigerveer.Dat hebben we wel eens gehad met een auto die na 100.000 km op benzine heeft gereden, op LPG ging rijden.Dan wordt de motor heter als op benzine en begint de kool tussen de zuigerveren op te lossen en is een verhoogd olieverbruik het gevolg.Een goede motorreiniging (Forte of Protec bv)heeft dan meestal een zeer goed en snel herstel tot gevolg.
Bij mijn dodge werd er als verklaring gegeven dat er door een paar maal starten met koelvloeistof boven de zuigers de olieschraapveren zijn in gedrukt ( vloeistof is niet samendrukbaar en zoekt een uitweg langs de veren) en dit dan in combinatie met kool vond ik een logische verklaring.
Ik heb geprobeert de veren dmv een reiniger welke niet agresief is voor aluminium te laten weken diverse malen boven op de zuiger gespoten en dan 3 dagen laten staan en iedere dag bij vullen heeft niet het juiste resultaat gegeven. Weet iemand een andere oplossing ????
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Dodge Ram Van of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar