Dodge Ram Van: ram 2500 moter loopt niet goed stationer en valt bijna uit

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 8l v10

wie kan mij helpen mijn dodge ram 2500 8liter v10 uit 1995 heeft eenige tijd een probleem
als de moter koud is loopt hij prima op benzine zodra hij warm word valt hij iedere keer met rijden bijna stil als ik afrem op stationer loopt hij wel maar valt regelmatig onder de 500 toeren en dan verzuipt de moter zowat een zwarte rook uit de uitlaat.
op de snelweg rijd hij best gewoon goed al voel ik volgens mij wel een lichte trilling in de auto van de moter maar als ik flink gas geeft dan hapert hij wat
ook schakelt de auto vind ik te snel over in de overdrive
het zijn niet mijn lamdas want die staan uit heb begrepen van een monteur dat hij nu in een soor safe mode dus een vrijloop stand sta ivm dat er iets niet goed is met een sensor ofzo en dan gaat de computer in een safe mode staan en schakeld de lambdas uit .
kan iemand mij bevestigen dat dat kan
de lambdas zijn nieuw want heb een nieuwe uitlaat incl lambdas

ivov10

Geplaatst door ivov10 (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Dodge Ram Van? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

stappenmotortje in de war? deze regelt het stationair lopen, gaat het check engine lampje ook branden als je het gas loslaat?
moet op gas en benzine geen verschil maken, vooral in de park of in de neutraal loopt de motor erg onrustig, zakt weg, en dan gaat de regeleenheid meer lucht toelaten, gevolg een constant heen en weer pendelen tussen een 300 tot 1700 toeren. beste is om hem even te laten uitlezen, dan ben je zeker. lambda's werken niet bij koude motor, bij warme motor wel degelijk!! zet je de automaat in werking (dus in D of Reverse), dan gaat de motor een ander toerental lopen ivm de zwaardere belasting en loopt vaak minder heen en weer in toeren, bij constante snelheid rijden doet de stationair regeleenheid niet mee en heb je geen last, alleen bij het gas loslaten kan ie nooit zo snel reageren en dan gaat vaak de check engine lamp branden.

oh ja en je auto is geen ram van (da's een voyager) maar gewoon een dodge ram v10 pick-up (nou ja gewoon... lekker hoor zo'n viper blok in een pick-up dat trekt tenminste)

gr

Peco Power

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

Hoe lang zit die uitlaat er eigenlijk al onder? is het probleem nadien begonnen? grote kans dat je een lambdasimulator nodig hebt en dat die op je vorige uitlaat er tussen zat.

ivov10 (0), 15 jaar geleden

hoi bedankt voor je bericht maar nee de stappensensor of hoe dat het ook heet die werkt gewoon we hebben namelijk gebrobeert met een warme moter zonder de gas junit om te kijken wat jij doet en die gaat behoorlijk te keer om hem te probeeren te laten lopen en hij blijft dus wel lopen alleen regelt de computer ivm de lambdas die niet werken.
niet meer hoeveel brandsstof hij in moet spuiten en hij verzuipt dus ook echt dan dan ruik je gewoon de benziene uit de uitlaat
en voor ik de uitlaat had verniewd had hij het ook al soms daarom hoopte ik dat het met een nieuwe ivm de nieuwe lambdas het dan wel over zouw zijn en dat was het ook voor bijna een week en toen werd het alleen maar erger nu staan de lambdas gewoon altijd uit volgens mij
maar ik geloof nooit dat ze opeens alletwee tegelijk kapot kunnen zijn gegaan
we hebben dus de auto aan een computer gehad om alles uittelezen en die gaf aan dat alles werkte maar dat de lambdas 0 aangaaven en we hebben ze doorgemeten en ze krijgen volgen die man ook geen spanning
nou is alleen mijn iedee nu weer kan het zijn als er een temperatuur meter kaduk is of niet goed werkt dat hij dus tegen de ps zecht dat hij niet warm genoeg is om de lambdas aan te zetten mischien
want de kontrole lamp gaat niet aan hij werkt wel want 2 weken geleden ging hij wel aan ivm dat de dinamo nieuwe koolstof borstels nodig had .

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

lambdas geven 0 aan? ivm de enorme hoeveelheid benzine... Je ruikt het uit de uitlaat zeg je zouden die lambda sondes toch wel eens de boosdoeners kunnen zijn, deze willen nl iets meten en indien ze o meten is er geen verschil en zal de computer aangestuurd worden om nog meer in te spuiten. Het klinkt misschien wat vreemd, maar wss zijn toch beiden kapotof verkeerd aangesloten danwel zit er een verkeerd type onder gemonteerd. Let wel, zoveel onverbrande benzine is ook catastrofaal voor je katalysatoren!!

Ik zal eens ff vragen voor je in de states wat zij ervan vinden, in Californie worden ze nu zo langzaam aan ook wel wakker! Ik ken daar iemand die redelijk veel met vipers omknoeit, dus die zal miss wat weten, je hoort nog van mij.

gr

Peco Power

ivov10 (0), 15 jaar geleden

oke ik hoor het wel maar voor de cats maakt het niet uit want die heb ik voor de keuring ivm het bouwjaar niet nodig en die heb ik dus ook niet en het is de voorloper van de viper he dus geen 500pk maar 300pk boehoeboehoe erg jammer maar hellaas
en het probleem is ook zoals ik het begrijp dan dat als de moter warm is de lambdas zoe ie zo stroom hoort te krijgen en dat doen ze ook niet .

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

Het heeft ff geduurt, maar men spreekt in de usa over EGR klep problemen, komen heel vaak voor (ook bij de 8cil) maar schijnbaar is de v10 nog gevoeliger, verder heeft men het over de throttle position sensor

gr

Peco Power

ivov10 (0), 15 jaar geleden

oke bedankt ga het na laten kijken

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Dodge Ram Van of stel zelf een nieuwe vraag.