Dodge Dakota 1993: stilvallen tijdens het rijden

Bouwjaar: 1993

De auto werd naar hier gesleept omdat hij soms onder het rijden stilviel en dan niet te starten was soms als hij na verloop van tijd wel startte dan viel hij al binnen honderden meters stil.

Dit probleem hebben wij hier niet gehad, nu valt hij (vaak na zo'n 30 Km maar het kan ook eerder of pas na dagen zijn) stil onder het rijden, hij knalt twee keer heel hard en rijdt dan weer door.

De Dodge is van een Belgische vriend die in Belgie al bij verschillende garages was geweest zonder dat het probleem opgelost werd.

ECU: 6 cilinder multipoint single module computer laatste cijfers 79-7828

Vervangen of getest:

Verdeelkap en rotor en bobine zijn vervangen en ook de benzinefilter. De benzinepompdruk is getest en er zijn 2 relais in de zekeringenkas van de ECU getest en vervangen.

Een massa is gemaakt van ecu's rechtstreeks naar accu en alle verbindingen en spanningen zijn getest. Bougiekabels getest en drie vervangen alle bougies vervangen

PROEFRIJDEN MET SCOOP:

Storing treed op.

1e test -- ontsteking valt weg ejector signaal blijft..

2e test -- ontsteking valt weg Halsensor signaal blijft.

3e test -- ontsteking valt weg spanning bobine blijft

inductive sensor blijft.

Mijn CONCLUSIE nu:Ontstekingsmodule in ECU kapot.

VRAAG

Wie heeft er meer info, meer ideeen, ervaring met dit probleem of misschien zelfs een computer die goed is waar we even mee kunnen proberen of het probleem dan weg is.

Of misschien een goede gebruikte computer?

A.Oostvogels

Geplaatst door A.Oostvogels (0) PRO , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Dodge Dakota? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

A.Oostvogels (0) PRO, 20 jaar geleden

Nog even dit:

In het verleden is de computer een keer vervangen.

Dit is niet hier gebeurt.

alexander242 (0) PRO, 20 jaar geleden

Hallo,



Je meet methode is wel correct.Het is belangrijk om te weten of de injector signaal wegvalt of de onsteking of de beide.Bij jouw auto werd de injectors nog wel aangestuurt kan dus inderdaad misschien aan de HALL gever(nokkenas sensor) liggen,maar meestal..er eigenlijk zolang ik weet blijft het altijd doen.

De BDP sensor moet ook nog goed zijn,want hij stuurt nog wel de injectoren aan.Maar beide sensoren zijn toch nog gemeten tijdens de storing en hier waren signalen nog aanwezig,dus conclusie...hier is niks mis mee.



Ik zal het dus ook zoeken in de eindtrap die voor de inschakeling van bobine zorgt.Ik weet echter niet of hier een aparte eindtrap opzit of dat de computer dit direct doet.Als je de eindtrap hebt gevonden kan je deze misschien warm maken met een föhn,zodat de printplaat uitzet en sommige soldeerpunten geen goed contact maakt en vervolgens slaat ie af.



Misschien kan de je ECU laten repareren,er zijn bedrijven die die dat doen.



succes ermee!



andre376 (0), 20 jaar geleden

hoi



mijn vriendin heeft laatst ook een dodge dakota gekocht en met het zelfde probleem zo rijd ie prima en zo is het weer gedaan meestal na het verminderen van snelheid valt de motor uit en knalt soms tijdens het rijden.



de dodge is al bij verschillende reparateurs geweest en er zit nu een nieuwe ontsteking,wat relais op. maar het helpt allemaal niets. de monteurs worden er gek van ze willen hem niet eens meer zien.



laatst waren we bij iemand die zij dat het een membraam probleem zou zijn en heeft aan het stelschroefje van de convertor gedraaid(ja hij rijd op gas).



en als je tijdens een noodgedwongen stop de kleine stekker van de computer eruit haalt(op contact) dan er vervolgens weer indrukt hoor je een paar klikken en vervolgens kun je de auto meestal weer starten.



weet iemand misschien wat dit kan zijn we zullen nu gaan proberen of een nieuwe converter helpt.

gearperfect (0) PRO, 20 jaar geleden

Hallo, heb zelf een Dodge Pick-Up van 1994, 5,9 V8 echter heeft de zelfde kuren als jou V6 heb zelf in USA om info gevraagd en komt nooit voor, Echter alles is al vervangen B.D.P

sensor, nokkenas sensor )in ontsteking )gaat nooit kapot maar toch, ivm lpg nieuwe electrische orginele benzinepomp gemonteerd,

bougies en kabels vervangen, bobine enz, probleem zit in eindtrap of module eerdere modellen een met stuurapparaat en latere typen losse module, en inderdaad tijdens stilvallen of niet starten geen vonk wel aansturing injectoren !!



Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Dodge Dakota of stel zelf een nieuwe vraag.