Hallo allemaal,
Ik heb een Dodge Caliber SXT 2.0 Automaat uit 2006,
Mijn probleem begon 5 dagen geleden, reed over de snelweg 100-120 kph, opeens reageerde me motor heel raar en speelde de auto ineens zelf met de toeren, ging hoog en laag, heel raar, diezelfde avond reed ik terug naar huis en weer 100-120 kph en ineens zakte ik in vermogen naar 60 kph en me toeren ineens 5000-6000 dus direct weer uitgezet, gelukkig was ik vlakbij een tankstation, direct anwb gebeld zij uitgelezen en kwamen ze op volgende error: Verkeerde gegevens van TCM, uiteindelijk een reset gedaan van computer en kon ik weer rijden, vervolgens zet ik mijn auto uit en kort later weer aan precies weer zelfde symptomen: enorm tekeer met toeren en power verlies. Uiteindelijk naar garage gebracht, zijn ze 3 dagen mee bezig geweest, uiteindelijk was er andere zekeringdoos ingezet (nieuwe kost 1300 euro) die bij de motor zit want als ze de motor lieten draaien en de kabels er naartoe bewogen dan ging de motor raar reageren.. uiteindelijk had de garage nog wat gesoldeerd en test ritten gemaakt en gaf aan dat het allemaal weer is orde was, auto opgehaald en vlak voor ik thuis was was het weer raak.
Iemand enig idee ?
gr Jeroen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Weet je het nummer van die uitgelezen foutcode ook?
Want het klinkt naar een communictaie probleem, niet een voedings probleem.
Volgende meldingen waren uitgelezen door ANWB
P0571 : prestatie remschakel 1
P0717: Input shaft speed sensor circuit no signal
P0722: output shaft speed sensor circuit no signal
U0101 :Communicatie met TCM verloren
P0522 :Laag signaal druk sensor motorolie
U0402: Onwaarschijnlijke gegevens ontvangen van TCM
6 jaar
Tja, wel iets meer dan alleen maar verkeerde gegevens.
Dat kan een kabelboom probleem zijn, ergens een losse stekker of kortsluiting.
Reageert de motor nog steeds raar als je an de kabelboom rommelt?
Is de oliedruk gemeten?
Bij het wiel links voor achter de kappen lopen kabels, en de garage zei dat als je die bewoog dat de motor wel anders reageerde,
Op basis daarvan had de garage kabels opnieuw gekoppeld in stekker en een en ander opnieuw gesoldeerd, toen hebben ze test ritten gedaan en leek het toen goed te zijn, echter is hetzelfde probleem weer terug.
Staat nu weer bij garage.
6 jaar
Mijn probleem is trouwens opgelost.
Bleek uiteindelijk dat de zekering kast bij de motor kapot was.
Uiteindelijk een zekering kast uit Amerika laten komen en deze is er in gezet en vervolgens ok.
6 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Dodge Caliber of stel zelf een nieuwe vraag.
6 jaar