Hallo.
Deze auto gaat tijdens het rijden, en de vraag naar veel vermogen in de Noodloop of slaat zelfs af.
Let op: Er is net een nieuwe turbo gemonteerd omdat de oude defect was. Meteen daarna in dezelfde proefrit is
deze storing opgetreden.
Uitgelezen storing:
p 0191 Brandstof raildruk sensor valt buiten waarde.
Proefrit gemaakt met meetwaarde blok:
Gewenste brandstof druk. stationair 255 bar
belast 1220 bar
Verkregen brandstof druk stationair 255 bar
belast 830 bar
Drukregeling pomp % stationair 16%
belast 80%
De gewenste brandstof druk word dus niet behaald. Maar de brandstof regeling op de HD pomp regelt wel.
Ten eerste begonnen met het vervangen van het brandstof filter. Maar dat maakte geen verschil.
Kent een van jullie dit probleem, of hebben jullie tips om met de volgende stap verder te gaan!
groet Marcel.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hallo marcel.
dit probleem heb ik 2x meegemaakt.
laatste keer precies hetzelfde. probleem zat in de brandstofpomp (hd-pomp)
daarvoor een camper met ongeveer net zo`n storing. dit lag aan tuning kastje tussen hd-pomp.
alle 2 ook ongeveer 2002/2003 2.8 jtd
denk zelf aan druksensor op hd-pomp. ruilpomp monteren, controleer voor zekerheid kat. ook even.
mvg rick
hallo Rick,
daar zat ik ook aan te denken... maar ook de uitlaat omdat deze misschien wel volgelopen met olie is. en dat hij nu zijn druk niet kwijt kan!
Alvast bedankt voor je reactie, en ga er mee verder.
als ik iets gevonden heb dan laat ik het je weten!
mvg Marcel.
Is de motor op hol geslagen toen de turbo defekt ging ?
15 jaar
Hallo,
Nee van de turbo is het asje van de compressor wiel aan de uitlaat zijde afgebroken. Nadat ik een nieuwe turbo het gemonteerd heb ik de intercooler etc. schoongemaakt van olie om op hol slaan te voorkomen....
alvast bedankt,
Ga er maar vanuit zo aan je parameters te zien dat je lekkage hebt in je hogedruk circuit, maar dan moet je eerst lage druk meten: deze mag niet onder de 1.8 bar komen bij volle belasting.
Als deze in orde is, duurt het dan ook langer met starten voordat de motor aanslaat? Zo ja doe dan eens hoeveelheid retourbrandstof per verstuiver opmeten.
succes
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Ducato of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar