merkteken krukas ( cylinder 1 BDP ) en het teken op de nokkenas i.v.m. vervanging distributieriem 1.4-12V motor heb ik special gereedschap nodig i.v.b. met afstelling ondstekings tijdstip !!! ( vervroeging !! ) het is een vaste ondstekingsmodule met BDP sensor ) hoe weet ik dat cylinder 1 goed staat ten opzichte van het ondstekings tijdstip van de 1e cylinder !!!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Distributie
Algemeen
Voordat de accukabel los wordt gekoppeld, controleer de anti-diefstalcode van het audiosysteem
Controleer altijd de merktekens voor het verwijderen van de distributieriem
Uitbouwen
Krik de auto op
Demonteer de massakabel van de accu
Verwijder rechterwiel
Verwijder de beschermkap aan de binnenkant van de rechter wielkast
Verwijder hulpaandrijfriem
Demonteer de koelslangen van de cilinderkop
Verwijder de bovenste distributieriemkap
Maak de krukaspoelie los
Zet de merktekens in lijn
Verwijder de buitenste bouten van de krukaspoelie
Verwijder onderste distributieriemkap
Maak de vergrendelpal van de spanner los
Verwijder distributieriem
Inbouwen
Controleer de merktekens
Verwijder de nokkenasbeschermkap
Draai de bout van het nokkenastandwiel los
Gebruik het blokkeergereedschap 1860831000
Monteer de distributieriem om het krukastandwiel
Verwijder de getoonde bouten
Monteer het speciale gereedschap 1860901000
Controleer of cilinder 1 nog steeds in BDP staat
Monteer de krukas-blokkeerpin A
Verwijder de nokkenaslagerkappen
Verwijder de lagerkappen in de volgende volgorde:
Uitlaat: 1,2,3,4
Maak de nokkenaslagerkappen los
Inlaat:
Verwijder de olieleiding
NB: Koppel olieleidingen niet los
Verwijder de tweede nokkenaslagerkap aan de inlaatkant en monteer het speciale gereedschap 1860899000
Maak de nokkenaslagerkappen vast 10 Nm
Monteer de distributieriem linksom, beginnend bij het krukastandwiel
Draai de spanner tot de maximum distributieriemspanning
Zet de spanner vast
Maak het nokkenastandwiel vast, terwijl het op zijn plaats wordt gehouden 120 Nm
Verwijder de nokkenaslagerkappen
Maak de nokkenaslagerkappen los
Inlaat:
Verwijder de olieleiding
NB: Koppel olieleidingen niet los
Verwijder het nokkenas-blokkeergereedschap 1860899000
Verwijder het krukas-blokkeergereedschap 1860901000
Draai de motor 2 slagen met de hand
Maak de spanner los
Draai de spanner om de naald in lijn te zetten met het merkteken
Zet de spanner vast 25 Nm
Monteer krukaspoelie opnieuw 25 Nm
Controleer op juiste installatie B
Controleer merktekens
Aanhaalmomenten
Inbusbouten krukaspoelie 25 Nm
Nokkenastandwiel: 120 Nm
Spanner: 25 Nm
Nokkenaslagerkappen: 15 Nm
Speciale gereedschappen
Nokkenastandwiel-blokkeergereedschap: 1860831000
Krukas-blokkeergereedschap: 1860901000
Nokkenas-blokkeergereedschap: 1860899000
Spansleutel 1860443000
Alle genoemde handelsmerken zijn allen ter referentie bedoeld en suggereren niet een relatie tussen Vivid en de betreffende bedrijven. Alle handelsmerken zijn eigendom van de betreffende
Beste Marcel....We hebben het over een Fiat 1.4-12 klepper met enkele nokkenas je dé en montage gegevens zijn van een ander type denk ik !!!
helaas, ik heb wel degelijk de tekeningen van de 1.4-12v opgezocht, bouwjaren van 95 tot 98.
Er zijn echter wel 2 uitvoeringen, maar de riem leek op tekening van allebei de uitvoeringen hetzelfde.
Het gaat dan om de 55 tegen de 59 kW versie.
Maar, stuur me even een mailtje, met de juiste motor ( 55 of 59 Kw) en ik stuur je de complete handleiding, incl plaatjes. Het is bijna niet te doen alle plaatjes hier neer te zetten.
Groeten Marcel
Marcel je bent een kei......de gemailde gegevens kloppen en het is voor me kaar op zun brabants bedankt !!
houdoe-eeee.
Marcel
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Bravo of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar