Auto schokt als ik hem koppel in de eerste versnelling.
Bij de andere versnellingen geen last.
Zou dit de koppeling kunnen zijn?
Geplaatst door wwwww (0) , lid sinds 19 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Punto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.
11 Reacties
jan T (20) PRO, 15 jaar geleden
wat doet hij als je achter uit schakeld.
gaat de auto dan ook rijden of de motor anders draaien.
groetjes jan.
wwwww (0), 15 jaar geleden
Achteruit gaat het goed , het is eigenlijk alleen wanneer we weg willen rijden.
jan T (20) PRO, 15 jaar geleden
dus als je weg rijdt gaat de auto schokken als dit is tot het moment dat je de koppeling geheel los hebt is het dat de plaat krom is.
zo niet dan is het wat anders.
groetjes jan.
wwwww (0), 15 jaar geleden
En dit kan in 1 versnelling?
KAn dit ook weer verdwijnen?
Want hij koppelt perfect.
erka (0) PRO, 15 jaar geleden
de mijne voelt ook schokkerig aan bij het wegrijden in de één, zal waarschijnlijk de koppeling zijn die niet meer helemaal jofel is...
het is moeilijk te omschrijven eigenlijk, maar het voelt aan of er maar een heel klein stukje in de koppelings weg daadwerkelijk iets gebeurd...
voor de andere versnellingen gaat het idd goed ( overigens de mijne is een Cinquecento sport-string )
koppeling komt gevoelsmatig niet traploos terug is denk ik een goeie omschrijving
peter55 (0), 15 jaar geleden
Bekend probleem, gewoon nieuwe koppeling erin en opgelost.
wwwww (0), 15 jaar geleden
Is dit eenvoudig te vervangen bij een punto, en wat kost het ongeveer?
Ik vind het raar dat het alleen in de eerste versnelling is!
peter55 (0), 15 jaar geleden
Koppelingsset kost +/- 90-100 euro b.v. bij schuurmans, kerkdriel (zie marktplaats), vervangen is een uurtje of 3-4, liefst met 2 man en een brug.
Het is te doen zonder brug dan punto goed hoog zetten en losse krik erbij om de motor te ondersteunen.
dafdaf (0), 15 jaar geleden
als ik jouw was zal ik de drukgroep, koppelingsplaat en druklager maar vervangen, want anders heb je straks een keer hetzelfde probleem als wat ik had dat je helemaal niet meer kunt schakelen. want het druklager is namelijk kapot en de vingers van de drukgroep zijn door het lager ingesleten. hoe langer je door rijd hoe verder de vingers weg slijten, des te eerder dat je niet meer kunt schakelen.
gr ruud
stefan84 (0), 15 jaar geleden
Dat schokkerig optrekken komt waarschijnlijk door de veren die in de koppelingsplaat zitten,als deze niet meer onder spanning staan of zijn uitgehobbelt,krijg je dit probleem ook..
Als het druklager kapot zou zijn,zou je wel andere problemen erbij hebben en zou hij ook niet meer 'lkkr koppele'
Gr Stefan
wwwww (0), 13 jaar geleden
auto is inmiddels vervangen.