Kan iemand mij zeggen wat er in de additieftank onder een ulysse zit. Ik heb een stekker op de tank met 4 pinnen. In de op de tank te pluggen stekker zitten twee dikke draden en twee dunne. Ik veronderstel dat de dikke draden de voeding van de pomp zijn en de twee dunne de niveaumeter. Welke waarden moet ik meten op de inkomende draden? Ik meet nu op een dunne massa en op een dikke massa. Kan ik door positief en nagatief te zetten op de dikke draden de pomp doen draaien en zo haar werking controleren?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het is een PSA motor compleet met alles drop en dran. Zit dus cerine in de tank.
Met dealer-apparatuur of equivalent kun je de additief computer uitlezen.
Heb je fouten staan in het motor-management?
Wat is eigenlijk de klacht v.d. auto/klant? Waarom ga je meten aan het tankje?
De fouten niveau tank additief en pomp additief komen onmiddelijk na het wissen terug. Bij fiat daf hij voor beiden "open circuit". Ik meette de bedrading uit en er zit geen onderbreking tussen de pomp en niveaumeter en de stuurdoos.Daar de niveaumeter en de motor bij elkaar zitten dacht ik dat de fout daar zou moeten zitten. Ik weet echter niet wat ik aan de tank moet meten van waarden. Mogelijk krijgt de pomp maar sporadisch een positieve puls. Betreffende de niveaumeter zou het kunnen dat it een massaschakelend contact is. Tijdens rijden met de auto slaat deze niet meer in noodloop (vroeger wel) en ook gaat het controlelampje motormanagment niet meer branden. Ik verving de roetfilter en wil toch wel zeker zijn dat de klant hier binnen 500 km niet terug staat met een kapot roetfilter doordat deze niet regenereerde.
Heb je het tanje bijgevuld?
Als je het tankje bijvult moet je dat met de tester bevestigen. Dit kan bijv. met Bosch KTS, fiat examinar of org. peugeot tester. Soms is het wat gedoe voor het lukt.
Veel suc6
Vandaag ging ik te rade bij peugeot en kon een electrisch schema bemachtigen. Het blijkt dat in de tank een motortje en een niveaumeter zitten. Spanning op de pinnen van de motor zetten resulteerde niet in een draaiende pompmotor. Bij peugeot kon men ook de motor niet aansturen, en dus moet er daar toch iets niet juist zijn. Ik bestelde een nieuwe cerinetank (pomp en motor zitten ingegoten in de tank) en zaagde de oude open om een te zien wat er eigenlijk in zat. Het bleek dat een van de motoraansluitingen afgebroken was door corrosie en er een smurrie in de bodem van de tank zit. Deze smurrie zal ook wel de niveaumeter parten spelen. Morgen weet ik het zeker.
Probleem opgelost.
Een tip om geld uit te sparen. Een cerinetankje kost bij fiat 530 euro excl btw terwijl het identieke tankje bij peugeot 220 euro excl btw kost.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Ulysse of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar