Na dat de motor is gereviseerd ( krukaslagers uitgelopen) en alles weer is gemonteerd wil de auto wel in zijn achteruit maar niet vooruit. De computer geeft dan een Gear Faillure. wie weet hoe ik dat kan oplossen.
of wordt het Dealer werk.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik ben inmiddels al wat verder en weet dat het een storing in een magneetklep is. echter hiervan zitten er 5 in.
is er iemand die weet hoe ik deze het beste kan controleren.
Ik hoor het graag
alvast bedankt voor de moeite.
Peter D.
fouten wissen en dan magneetkleppenstekkers een voor een lostrekken en kijken waneer de fout met desbetreffende meeteen terug komt met de meededeling o.c. of kortsluiting naar massa
Bedankt Jeroen,
Ik ben alweer zo ver dat ik weet dat er misschien een stekker verkeerd zit, want bij het verwisselen van de stekkers kon de auto wel in zijn 4de versnelling echter niet meer achteruit. Wanneer ik een stromingsschema
met kleurcode van de auto zou hebben kan ik de juiste stekker op de juiste plaats zetten. mocht jij zoiets hebben dan huod ik mij aanbevolen.
Alvast bedankt.
17 jaar
doe men best hoort nog van mij
aan de bekabeling zit als het goed is een wit stikkertje of wit op de kabel zelf gedrukt met ev0 ev1 ev2 en ev3 als je op de schakelunit kijkt zie je een groote zwarte voorraadbol voor de speciale vloestof om te schakelen hierbij zie je 3 maagneetkleppen die het dichtst bij de pot zit is ev2 voor inschakelen versn2-4-r de middelste ev1 voor inschakelen versn 1-3-5 en die het verst van de pot af zit is ev0 voor de koppelingsbediening dan zit er nog eentje in een geheel andere (horizontale) stand en die is voor ev3 en die is voor de selectie van de versnpook zeg maar lings en rechts bewegen in de vrije stand van de pook
Hallo Jeroen,
Bedankt voor de tips. Het probleem heb ik gevonden.
Er zaten 2 stekers verkeerd. Namelijk die van de magneetklep aan de zijkant van de betreffende unit( waar ook de 3 magneetkleppen, die jij vernoemd, op zitten) en de steker die onder aan de bak zit. Ik denk dat dat een olie druk zender is.
De wagen rijdt weer als een zonnetje.
groeten Peter.
16 jaar
mooi zo. bedoel je met het stekkertje onder aan de bak die op het zeg maar vliegwielhuis zit aan de voorkant van de auto dit is nl. het snelheidssignaal van de koppeling hiermee berekend de comp. van de versn.bak de slip van de koppeling uit icm het motortoerental of bedoel je de schakelaar voor het achteruitrijden.
Hallo Jeroen,
Ik ben een beetje laat met reageren, maar ja de auto rijdt en dan vergeet je de rest. de stekker zit aan de voorzijde onderaan de bak. Dus ik denk dat dit de snelheidssignaal van de koppeling is want de schakelaar van de achteruitrijlichten zit boven op de bak bij de steun. maar nogmaals bedankt voor je reakties.
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Stilo of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar