Fiat 230 1997: dieselpomp

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 2500

er is van de dieselpomp een bout of draadstang afgebroken,
als ik de 3 (allee nu nog 2) moeren los haal komt deze dan los ?
hoe kan ik zien of waar kan ik zien om deze terug te plaatsen dat de timing juist sta?
het aluminium tussenstuk zitten daar de bouten door voor de pomp vast te zetten of is dit met draadstangen erin, want dan zou ik die afgebrokenne er uit kunnen halen zonder eventueel de pomp te demonteren.
is er ergens op de pomp zelf een merkteken voor de timing?
grt manu

Geplaatst door

manu6 (55)

al 1 maand lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hallo Manu ,
Als het een roterende Boschpomp met 4 inspuitleidingen betreft , deze kan er zo uit . Wel eerst distributie op merktekens zetten , aandrijftandwiel fixeren met 6 of 8mm boortje . Voordat je de pompmoeren losdraait moet je de huidige stand markeren !! dan blijft de timing nagenoeg goed staan. Aandrijftandwiel van pomp heeft 1 brede tand , dus kan niet fout. Afstellen van het inspuitmoment moet met micrometerklokje gebeuren via centrale bout tussen de inspuitleidingen . Succes Ruud .
Ps. als pomp nu goed vastzit kan je het ook zo laten zitten .

rwj 30

1 maand

Bevestingsbouten zijn tapeinden cq. draadeinden .

rwj 30

1 maand

Nokkenastandwiel heeft een groef aan de zijkant , deze gelijkzetten met nokje op kleppendeksel .

rwj 30

1 maand

hey bedankt
heb ze er ondertussen afgehaald, heb ze wel eerst afgetekend zo ik ze het zelfde kan terugzetten,
er stond nog een moer helemaal los,
in iedergeval bedankt

manu6 55

4 weken

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat 230 of stel zelf een nieuwe vraag.