Riem knapt bij 121.500 km en 4 kleptuimelaars gebroken. We gaan maandag verder, maar wie heeft ervaring met deze auto's? Zijn de kleppen ALTIJD beschadigd of is het de moeite waard om een nieuwe riem te monteren en hebben we misschien geluk?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als je tuimerlaars zelfs zijn gebroken kun al nagaan hoe hard de kleppen zijn geraakt om dit te kunnen veroorzaken.Wij hebben zelf ook veel FIAT's rondrijden ( er is voormalig fiat/alfa dealer bij ons ingetrokken ).In die tijd heb ik een aantal gebroken riemen meegemaakt.Bij al deze auto waren de kleppen geraakt en waren deze krom.Zelfs de klepgeleiders waren soms beschadigd.
Dus ik zal gewoon de cilinderkop demonteren en de cilinderkop laten reviseren.
Als de riem breekt bij een FIAT met een "fire" motor erin,dan kun je gerust een nieuwe riem monteren.Bij deze motor raakt ie de kleppen niet,zolang ik weet.
Inderdaad foute boel.Minimaal 4 kleppen geraakt en beschadigd.
Even de lektest doen dan weet je het meteen of de kleppen nog afsluiten ja of nee.
22 jaar
Als je tuimelaars zijn gebrooken zijn je kleppen gewoon beschadigd dus gewoon de kop er af hallen en de kleppen en geleiders controleren
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Bravo of stel zelf een nieuwe vraag.
22 jaar