auto met twee bobijnen. Defekt binnengebracht door collega. 1 bobijn vervangen en van plaats verwisseld maar auto blijft slechts ontsteking hebben op 2 cilinders.
Foudcode bij secundair en primair bobijn. Niettegenstaande het twee identieke bobijnen zijn.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
jan meet dan eens de compreessie en kijk of de injectoren alle werken.
groetjes jan.
injectoren ok
Denk aan een defecte ECU, kun je ruil krijgen bij de dealer.
[quote=geert3496]Denk aan een defecte ECU, kun je ruil krijgen bij de dealer.[/quote]
meschien dan de moeite waard om even een Break Out Box er tussen te zetten om zeker te weten dat de ECU defect is en niet iets anders? of zijn ze bij FIAT goedkoop
en wat is een break out box?
Waarschijnlijk zal een van de bobines niet massa worden gestuurd door de ECU, komt regelmatig voor en ECU is op chassis nummer te verkrijgen bij de dealer.
[quote=jhl]en wat is een break out box?[/quote]
Een Break Out Box (BOB goh ook hier al BOB ) is een special meetbord om singalen te kunnen meten van de MotorManagement Computer (ben lui MMC). Met dit meetbord kun je ingang gaande singaalen aan een ECU meten maar ook de uitgaande. Dit is ideaal als je vermoedt dat bv. de MMC defect is. Bij de BOB krijg je een kabel, deze kabel sluit je op de MMC aan en de kabel die eerst op de MMC zat. Door deze speciale kabel kun je gewoon starten omdat de MMC "gewoon" aangesloten is. je kunt nu mbv een scope of multimeter of testkast (net wat je bij de hand hebt) singalen meten, omdat dit een meet bord is heb je dus ook geen beschadigingen aan de kabel boom. Kloppen alle ingangs singalen en de MMC gaat bv nog in storing dan is je MMC defect ideaal kost alleen wat tijd en geld ( vooral het laatste zal je werkgever niet leuk vinden :p ).
Als je voor ieder model met al hun verschillende motoren een Break out box moet kopen... amai me frak. En ik denk dan eigenlijk dat je ze nog allemaal zelf gaat mogen maken ook. Voor zover ik weet kan je die niet kopen.
Akkoord het werkt misschiel wel gemakkelijk...
Jeroen, is deze ECU een ziekte bij deze puntos?
Dealer uit de buurt weet van niets. NOchtans ga ik er ook voor dat de ECU stuk is. Wat kost dat grapje?
Ik heb er een keer eentje vervangen. Maar wij zijn dan ook maar een hele kleine garage. ECU kost 500 in ruil.
wij zijn ook maar klein hoor. Wat zouden ze zijn zonder de "kleinen"
[quote=jeroenmonteyne]Als je voor ieder model met al hun verschillende motoren een Break out box moet kopen... amai me frak. En ik denk dan eigenlijk dat je ze nog allemaal zelf gaat mogen maken ook. Voor zover ik weet kan je die niet kopen.
Akkoord het werkt misschiel wel gemakkelijk...[/quote]
Bij Ciroën heb je maar 1 BOB met kabel nodig je plaatst er telkens andere sheets over
@jhl
groot gelijk klein maar fijn :)
Stuur hem eens op naar AC tronics. Die repareren zo'n ECU gewoon voor een redelijke prijs.
Ik heb ruil ECU besteld bij dealer. 420,20 euro + btw.
Afwachten wat het geeft
Bij montage nieuwe ecu zal het diagnoselampje blijven branden, foutcode ken ik niet meer.Wagen warm rijden en dan drie maal vol gas geven boven de 5000 toeren en niet onder de 1500 laten komen.
Ik denk dat je bij AC tronics voor 150 euro klaar was geweest
Geert, dank. Dealer had mij al iets in die aard verteld.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar