close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Fiat Grande Punto 2008: foutcode: p0301

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: 198A4000, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 88

Heb deze auto gister op marktplaats gekocht met 153000km. Hij is goed onderhouden aan het onderhoudsboekje te zien. De auto loopt niet echt lekker stationair en is een beetje zwak als ik gas geef. De foutcode p0301 kreeg ik doormiddel van een obd2 scanner. Ik ben 18 en hoop echt niet dat dit een veel groter probleem is.

Geplaatst door

absxnt (0)

al 2 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Tja, dat uitlezen had je eigenlijk voor de koop moeten doen. Al was het maar om de prijs te drukken.

Heb je de auto van een particulier gekocht of bij een bedrijf?
In het laatste geval heb je recht op de "wettelijke" garantie en kostenlose reparatie door de verkoper.

P0301 - Misfire cylinder 1
Een misfire is het ontbreken van een verbranding in een cylinder. Dat kan/zal op den duur ook je dure katalysator vernielen.
Er zijn heel veel oorzaken helaas. Van defecte bougie/bobine, via defecte sensor, verkeerde brandstofdruk, defecte injector tot aan mechanische problemen (compressieverlies).

oldford 0
badge

2 jaar

Ik had hem bij aankoop uitgelezen, Toen kreeg ik alleen foutmelding p0240. Verder zag ik niks verkeerds aan de auto en zag alles er op eerst opzicht en na de proefrit er goed uit. Ik heb hem daarna zelf 100km terug gereden naar huis. Wat ook soepel verliep. Ik vind het heel raar dat die dan nu opeens problemen heeft. Ik heb hem gekocht van een particulier.

absxnt 0

2 jaar

P0240 - Sensor 2 turbodruk onwaarschijnlijk signaal
Dit zou een 2e map-sensor zijn die ergens in de inlaat zit. De 1e zit in het inlaat spruitstuk.
Of is dit een typefout en bedoel je P0420?

Mogelijke oorzaken: defecte sensor, defecte bedrading, valse lucht.

Kun je Freeze Frame data uitlezen? Dan weet je wanneer de foutcode komt (toerental/belasting).
Wel dan even vermelden welke foutcode die Freeze Frame data heeft gegenereerd.
Bij EOBD wordt namelijk alleen van de 1e foutcode die data bewaard.
Na het wissen van de foutcodes wordt Freeze Frame weer opgeslagen bij de eerst volgende fout.

oldford 0
badge

2 jaar

Ik lees wel dat er foutcodes zijn, maar ik zie niets staan over een brandend foutlampje. Gaat de MIL (Engine check, motorlampje, etc. geel met symbool motorblok) wel aan als je het contact aan zet (maar nog niet start)? Gaat deze uit na het starten? Of blijft deze branden? Klopt de status van de lamp met de status die de scanner geeft? (Mil = on of Mil = off)

oldford 0
badge

2 jaar

De MIL gaat aan bij het starten en knippert als de auto draait. Ik zal zo kijken bij de Freeze Frame.

absxnt 0

2 jaar

Dit kwam uit de freeze frame

absxnt 0

2 jaar

Als je kunt zou ik psi omzetten naar iets makkelijker leesbar zoals bar of mbar.
De misfire komt dus bij volgas (1,8 bar turbo druk). Dat is echt een linke storing. Voor je weet zit er een gat in je zuiger.

oldford 0
badge

2 jaar

absxnt 0

2 jaar

Jou 2e topic met dezelfde vraag is verwijderd.
Het heeft namelijk geen zin om een vraag 2x te stellen.

Moderator Problemcar.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.