👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Motorcode: 182.A.3000 OHC
Ben geen techneut ,maar heb een paar vragen;
Heb opeens(?) geen vermogen meer in de auto,geen acceleratie,top
ligt bij 100.Bij fiat zegt men(na diagnose):Turbo is ok..95% is het of de lmm of de katalysator.(Betreffende monteur dacht eerder aan de kat..verstopping??)
Wat denken jullie hiervan??
Ps 1: welke type nummer lmm ligt erin?
2: De top van de auto heeft altijd op 140 gelegen ,(heb de
auto een half jaar,en ben niet ander gewend..tot nu..)
is dit normaal??
3: Kan ik de lmm zelf vervangen of spelen er nog meer zaken
mee dan het vervangen van de lmm ??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zit het luchtfilter niet vol met troep? Heb ik al eens gehad bij een 1.9 JTD
Dat ding moet toch veel harder kunnen, ik heb zelf een Peugeootje 1.9 zonder turbo, loopt losjes 160........
Vervangen lmm is echt een klusje van niks...
ik heb een punto 1.9jtd uit 2000
daar lag het probleem aan de LMM
19 jaar
Luchtmassameter is zwak onderdeel, bij brava 105 jtd uit 1999 al 2 keer moeten vervangen binnen 3 jaar tijd. Overigens kun je nog proberen of reinigen van het draadje/naaldje in lmm helpt. Heb ik wel eens gelezen dat men dat met alcohol bijvoorbeeld voorzichtig reinigde en dat scheen dan te helpen. En vervolgens ik meen de ECU resetten.
En wat betreft een top van 140km lijkt me al niet goed, de lmm was toen al naar zijn grootjes aan het gaan denk ik. Af en toe met diesel bij goed warme motor even een stukkie doorblazen, dat is nooit verkeerd en heb je geen roetophoping
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Barchetta of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar