Aanvankelijk werd geconstateerd dat motor op 3 poten liep en motormanagementlampje brandde regelmatig. Cilinder die niet goed meeliep had wel goede vonk. Zaak flink aangepakt en kop eraf gehaald. Betreffende cilinder had een kapotte klepveer. Kop laten opknappen en nieuwe zuigerveren geplaatst. Helaas motor liep stationair niet echt lekker. Ook bleek lambdasonde niet goed vast te zitten, zat echt los. Deze uitgedraaid en enigszins schoongemaakt met terpentine en teruggeplaatst met flexibele pakking. Helaas bij CO-meting bleek bij stationair toerental het CO% veel te hoog wel 5%. Bij hoger toerental gaat motor heel mooi lopen en CO% is dan nog maar 0,1%. Bij lager toerental gaat motormanagementlampje af en toe branden. Diverse keren massakabel ruim half uur losgenomen en 3x korte tijd hoog toerental laten draaien, helaas geen resultaat. Retour brandstofslang ook doorgeblazen. Wat nu, wie weet raad?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
heeft deze wagen geen mapsensor?? storings geheugen uitlezen?
ik heb gehoord dat; als je een lambda sonde eruit haalt; je die er terug in steekt. De spoed moet inwrijven met vet..
Anders kan je die beschadigen. Tevens natuurlijk moet die uitlaat koud staan..
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar