close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Fiat Coupe: Krukaspoulie losgekomen

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 16v non-turbo

Mijn fiat Coupe 2.0 16v non-turbo van bj.1996 draaide als een klokje en opeens valt de motor uit ik direct de koppeling ingedrukt en naar de kant gebold.

Na zoeken naar het probleem zie ik dat de krukaspoulie scheef op de krukas staat maar de riem ligt er wel nog op al is het losjes .

Nu heb ik alles terug gerepareerd dus de distributieriem terug correct erop alle verdere riemen ook en de krukasbout met blauwe locktide vastgezet .

Maar als ik nu start doet hij niets hij wil niet starten het codelampje van mijn sleutel gaat uit op het dashboard en krijg ook niets van foutmelding ik zit nu met de handen in het haar ik weet het eventjes niet meer !

Wie heeft er goed advies voor mij ?


[yt]http://www.youtube.com/watch?v=-jIPG5XJd...[/yt]

Geplaatst door

Maximilliaan (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Is er vonk , benzine, compressie ?

Of bedoel je dat de startmotor niets meer doet?

Ramjod 0
badge

12 jaar

De startmotor doet het hij draait de motor goed rond .

Vonk is er ook de compressie weet ik niet deze kan ik niet meten .

Maar als ik de motor met de hand draai met de bougies erin heb ik toch degelijk weerstand doe ik de bougies eruit kan ik hem zo draaien.

Maximilliaan 0

12 jaar

Dan lijkt het of er compressie aanwezig is. Echter dit is geen exacte bepaling. Eerst meten.
Als je wel een vonk hebt (hoe weet jij dit?) dan is het hoogstwaarschijnlijk dat je timing niet OK is. Laat dit controleren.

Ralf_Jensen 0
badge

12 jaar

ik heb de bougiekabels 1 voor 1 met een schroevendraaier tegen een ijzer gedeelte gehouden en dan zie je ze vonken

Maximilliaan 0

12 jaar

Goed, dan nu de timing controleren.

Ralf_Jensen 0
badge

12 jaar

Ja de timing van de distributie heb ik ook al aan gedacht maar volgens mij staat die goed .

Krukaspoulie wijst mooi naar het punt aangegeven op de motor en de beide nokkenastandwielen idem ook staat cylinder 1 & 4 op zijn bdp .

Maximilliaan 0

12 jaar

Dit willen we graag zeker weten.
"volgens mij" is niet zo betrouwbaar.

Ralf_Jensen 0
badge

12 jaar

Oké ik ga het nakijken en hou u op de hoogte .

Alvast hartelijke dank om de hulp.

Maximilliaan 0

12 jaar

John; je schrijft dat je de riem hebt terug gezet ?!? Sluiten alle kleppen nog wel af . Test eerst maar of er nog compressie is . Succes en sterkte met de klus.

Punt 50
badge

12 jaar

Hoe kan ik dat gewoon testen of gaat dat niet want ik heb geen compressiemeter?

Ik heb net nog eens gekeken naar alle punten en die staan correct ook de rotor van de verdeler staat naar cylinder 4 gericht heb nu wel gemerkt dat deze verdeler enorm veel lawaai maakt en als ik rechtstreeks van de bobijn de vonk test is dat veel meer dan de vonk die ik doorkrijg via de bougikabels.

Maximilliaan 0

12 jaar

Ja, een compressiemeter/ tester is noodzakelijk hiervoor.
Anders door iemand laten doen, die er wel een heeft.

Ralf_Jensen 0
badge

12 jaar

@Maximilliaan:
Indien u wilt reageren op de laatste reactie, dan graag in het tekstvak ONDER de laatste reactie waar “antwoord direct” boven staat en NIET via de button “citeren”.
Het herhalen van de laatste reactie heeft geen enkele toegevoegde waarde voor het oplossen van uw vraag cq. probleem.

moderator 0
badge

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Coupe of stel zelf een nieuwe vraag.