close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Fiat Punto: lekke kachel radiateur

Bouwjaar: 1996

Beste Fiat specialisten,kan iemand mij uitleggen hoe ik een kachelradiateur moet vervangen,moet het halve dachboard er uit of kan je er bij via de onderzijde,Groet Leo

Geplaatst door

leo saab (0)
badge

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

daschbord moet los.er zijn twee soorten radiators valeo of magneti marreli kun je al zien op het werwarmingsventilatortje

zwartepiet 355

18 jaar

Goededag kachel radiator moet inderdaad dashbord los maar ongeveer 4 uurtjes weer klaar.Maar is valeo of borletti
Vr.gr.Gerrit

klopstra 0
badge

18 jaar

Gerrit,ik weet niet wat voor merk er in zit volgens het bouwjaar is dit onduidelijk,kan je dat aan de buitenkant zien? en maakt het iets uit met de en montage?groet leo

leo saab 0
badge

18 jaar

Martin sorry ik had over jouw andwoord heen gelezen,je wist wat ik wilde vragen,ik begrijp uit jouw andwoord dat de kachel motor en het radiateurtje altijd het zelfde merk hebben? groet leo

leo saab 0
badge

18 jaar

kun je ook wel aan een kachel leiding zien staat merk ook op waar warme lucht door gaat,en anders op kachelweerstand.
Groet gerrit

klopstra 0
badge

18 jaar

Gerrit het stond inderdaad op een kachelpijp in dit geval magneti mirelli,ik heb een radiateurtje besteld.
Kan jij mij in grote lijnen uitleggen wat ik moet loshalen voor demontage? Groet Leo

leo saab 0
badge

18 jaar

Hallo leo.Nou ten eerste radio met die kapjes erbij allemaal.Dan zit er rechts voor drie bouten en in midden voor bij raam 1 bout en links ook 3 bouten bij zekering kast en achter de speaker boxen in dashbord.Dan voor onder de motorkap zit er nog een paar moertjes achter isolatie materiaal.Valt opzich wel mee.
Succes Gerrit.

klopstra 0
badge

18 jaar

het makkelijkste om eruit te halen wat er in zit is in de aantal standen
3 standen van de fan is borletti
4standen is valeo

timberland 0
badge

18 jaar

Beste monteurs nog bedankt voor de info het is prima gelukt .
groet Leo

leo saab 0
badge

18 jaar

Hallo,

Met alle info van deze pagina is het aardig gelukt, echter zij die het in vier uurtjes doen moeten het vaker gedaan hebben. Na alles losgeschroefd te hebben leek er geen beweging in het dashboard. mijn geduld raakte op maar met iets meer wilde kracht bleek dat het dashboard bijna overal zat vast geplakt. (schroef waar het kan de schroefjes weer terug. dan blijf je niet met een grote bak schroeven zitten)

Ook even de klokken en het zekering element uit het dashboard kastje los schroeven. ( aan de achterkant van het dashboard zit de kabelboom met tieribs vast, niet vergeten)

Mij is het niet gelukt om het stuur op zijn plek te laten. De stuur kolom zit met 4 bouten vast. Zodra de voorste die los zijn en de achterste op het einde van het schroefdraad, kan die bijna helemaal naar beneden. Met de stoel iets naar voren leunt het stuur op de zitting zodat de kabels niet onder spanning komen.

Ook de zij panelen op de sponningen van de voorruit kun je eenvoudig losmaken. het geeft erg veel extra bewegings ruimte.

De radiator box en de ventilator zaten ook erg vast geplakt. haal ze niet uit elkaar, het radiator element zelf zit maar met 2 schroefjes vast en is eenvoudig uit de doos te trekken

Het terugplaatsen van het dashboard ging eenvoudig door het eerst op te hangen. (touwtje door 2 gaten en over het dak terug) Hierdoor kon ik de kabelbomen eerst weer goed bevestigen, de zekeringskastjes terug plaatsen zonder iets te beschadigen. Met wat geduld zat hij er weer mooi in.

de kabelboom boven het stuur zit met twee schroeven die ik niet meer teruggeschroefd kreeg. ik heb er uiteindelijk gewoon 2 tieribs doorheen getrokken.

Als alles weer op de plek zit en de verwarming niet warm wordt geef een paar keer wat extra gas dat hielp. Als dat nog niet helpt zet dan de auto met de voorwielen wat hoger op een stoep of zo, de grote radiator zit namelijk hoger dan de kachel radiator.

Uiteindelijk zonder alle pauzes ciesta's en vastmaken wat niet los had gehoeven is het mij in 2 werkdagen gelukt.

mckersten 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.