close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Fiat Cinquecento: motor slaat aan, loopt slecht, en slaat dan af, duurt ongeveer 4

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 187 A1 40kw 1108cc

Is spontaan afgeslagen, krijg hem niet meer aan de praat. bougies vonken, voldoende benzinedruk, injector spuit in, mapsensor goed {heb ik op andere fiat geprobeerd en deze liep als een zonnetje } massakabels lijken mij in orde bovenstuk inspuithuis uitgewisseld {waar drukregelaar en injector opzit,} had geen resultaat
Bij uitlezen gaf hij de mapsensor als fout aan, maar deze blijkt goed te wezen, draden van stekker mapsensor naar de betreffende pennen op het regelapparaat doorgemeten met piepfunctie en met ohmse weerstand waardes lagen op 0.3 ohm voedingsspanning op mapsensor was 5 volt, vervolgens signaaldraad en massa aan multimeter en vacuumpomp aangesloten en op kontakt gezet , je ziet dan bij toenemend vacuum een afnemend voltage op de signaaldraad dus ook goed, geen breuken gezien in draad naar krukas sensor, alle vacuumslangen in orde, dus ik weet het even niet meer, wie wel?

vriendelijke groet Jan Vos

Geplaatst door

J.Vos (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Heb je tijdens het uitlezen ook de waarde van de map-sensor bekeken?
Mogelijk is er in de computer iets defect.

oldford 0
badge

15 jaar

omdat het uitlezen gebeurde via een drieaderig stekkertje kon je niet echt echt diep zoeken, en de waarde van de map sensor is mij niet opgevallen, wat ik nog wel heb geprobeerd is om mijn vacuumpomp op de mapsensor aan te sluiten en toen te starten, waarbij hij korte tijd regelmatiger liep, daarna sloeg hij weer af en hij reageert vrijwel ook niet op het gaspedaal, dus weinig toerenverhoging.

J.Vos 0

15 jaar

Met de juiste uitleesapparatuur kun je genoeg zien, ook via de 3-polige stekker. Wat voor een scanner/programma gebruik je?
De combinatie motornummer met Cinquecento ken ik overigens niet. Volgens mij werd de Cinquecento maar tot 1998 geleverd, is het geen Panda?
Of klopt het motornummer niet? Want een 187.A1 heeft volgens mij altijd een 16-polige diagnose-stekker.
Motornummer kun je vinden op het typeplaatje onder de motorkap.

oldford 0
badge

15 jaar

Sorry Oldford, mijn fout, het betreft hier een Seicento, en ik heb hem hier ter plaatse uit laten lezen, de apparatuur die hij gebruikt is een Bosch KTS, in combinatie met een laptop,
Maar, wat het probleem betreft begin ik gevoelsmatig toch aan de regelunit te twijfelen

J.Vos 0

15 jaar

Ik twijvel nog steeds aan de motorcode. Hoeveel lambdasensors heeft deze motor?
Weet je toevallig welke ecu (naam) er op zit?

Je moet de map sensor kunnen zien in live data, ongeacht welke ecu erop zit.
Anders maar eens bij de dealer laten uitlezen.
Als het voltage op de connector van de ecu goed is, maar toch verkeerd wordt weergegeven in de data, dan zit het probleem in de connector of de ecu zelf.
Anders heb je toch een probleem in de kabelboom.

oldford 0
badge

15 jaar

Gelukkig voor mij oldford heb jij een gezonde portie achterdocht. motorcode is inderdaad 176.B2 en de autoversie is 187 AXB1A regelunit is IAW 16 FM.E6
In de voorpijp zit de lamdasonde met een 4-aderige stekker

J.Vos 0

15 jaar

Beste Old Ford, Het probleem met de Fiat is opgelost, nadat ik eerst nog de BDP-sensor had uitgewisseld, de temperatuur-sensor had doorgemeten op sluiting en de waarden had gecontroleerd, en de lamda-sonde had gechekt en nogmaals de timing had gecontroleerd; heb ik hem maar bij een FIAT dealer uit laten lezen, echter alles zonder resultaat, Daarom heb ik wederom het wiel, het binnenscherm, de distributiekappen, en nu ook het KLEPPENDEKSEL verwijderd, en toen werd het probleem zichtbaar, de nokkenas had namelijk een verkeerde stand ten opzichte van de poelie, en nadat ik ook deze poelie verwijderd had, bleek wel waarom, de nok die normaal de poelie op zijn plaats moet houden was afgebroken, waardoor de kleptiming niet meer klopte.
Gelukkig bij deze motoren geen klepschade, dus nieuwe poelie besteld en gemonteerd en alles liep weer perfect.
Iedereen nog bedankt voor het meedenken
Groetend Jan

J.Vos 0

15 jaar

Bedankt voor de feedback.

oldford 0
badge

15 jaar

[quote=J.Vos]Gelukkig voor mij oldford heb jij een gezonde portie achterdocht. motorcode is inderdaad 176.B2 en de autoversie is 187 AXB1A regelunit is IAW 16 FM.E6
In de voorpijp zit de lamdasonde met een 4-aderige stekker[/quote]
zelfde blok en ECU als in de Cinquecento ;-)

( even ter info ...)

erka 0
badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Cinquecento of stel zelf een nieuwe vraag.