Motor is te heet geweest, zo heet dat de koppakking lek was.
koppakking vervangen, motor loopt zowel op gas als benz weer als een zonnetje.
Koel systeem weer ontlucht en klaar, maar hij wordt steets weer te heet(de oorzaak van de lekke kop).
Waterpomp vervangen, thermocontact vervangen omdat de fan te laat inslaat.
daar na de thermostaat nog vervangen. Het probleem blijft de motor gaat soms pas na een hele tijd weer koken en het is net of er lucht in het koelsysteem blijft.
De fan slaat dan volgens mij ook weer veel te laat aan en blijft maar heel kort draaien? heeft iemand dit vaker meegemaakt?
groeten hh
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ja er kan nog lucht inzitten natuurlijk! is de kop ook gevlakt en afgeperst want dat kan ook een oorzaak zijn als er bijv een scheur in de kop zit
De radiateur niet verstopt (slechte doorstroming)
succes jan
Ik denk ook aan een versopte radiateur. dan stroomt er te weinig koelvloeistof door de radiateur en koeltl hij te weinig. De koelvin zal ook veel te laat inslaan omdat er geen of te weinig warm water door de radiateur stroomt, de schakelaar van de koelvin zit immmers op de radiateur.
de kop is gevlakt en afgeperst en de radiateur heeft een goede doorstroming
de kop is lek denk ik ik heb het zelfde gehad in de werkplaats
Kan aan het onderblok liggen. Bij ons ook voorgehad een Brava op gas die te heet is geweest. De bovenkant van het cilinderblok was toen kromgetrokken waardoor de koppakking niet meer goed afsloot. uiteindelijk een ruilmotor moeten plaatsen.
we hebben de motor vervangen en het probleem is opgelost.
bedankt voor de tips!
gr hh
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Brava of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar