👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Een ondertussen 25 jaar oude Fiat Ducato met de atmosferische 2.8l motor die een olielek heeft aan het onderblok.
De lek zit op een gedeelte boven de carterpan (zie foto).
Ik ga er van uit dat de krukas en lagers los moeten?
Aangezien ik slechte ervaring heb met krukaslagers monteren (een blok dat 10.000km na nieuwe lagers terug kapot ging) vraag ik mij af of ik hier aan zou beginnen of er mee leren leven.
Tenzij er aan andere oplossing zou zijn zonder aan de krukaslagers te komen, maar dat betwijfel ik?
Eventuele tips hiervoor zijn dus welkom.
Alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Voor zover ik weet, moet de bak en het vliegwiel eraf, en zit het tussencarter vast met de bouten van de krukaslagers. In principe wanneer je alles op dezelfde plaats weer monteerd met eventueel nieuwe bouten en het juiste aanhaalmoment zou het gewoon moeten kunnen zonder verdere gevolgen voor de motor. Wel een behoorlijke klus.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Ducato of stel zelf een nieuwe vraag.
1 maand