Mijn moeder kwam thuis en ze vertelde dat het olie kannetje bij thuis komen oplichtte afentoe terwijl ik vorige week nog olie heb bijgevuld. met Eurol Turbosyn 10w40 ( geschikt voor die motor ). En ook tevens koelvloeistof. Dus net gelijk even onder de motorkap gedoken. Nu is het koelvloeistof laag, maar dat komt waarschijnlijk omdat er bijna niks meer inzat vorige week. Net ook weer tijdens het achteruit rijden kwam hij ook weer 1x 2 sec opzetten. Daarna weer uit en het olie pijl is nog goed. Hij krijgt waarschijnlijk gewoon net niet genoeg oliedruk waarom weet ik niet. Geen rare geluiden aan de motor te horen. Of de sensor is kapot of er is iets verstopt.
Bouwjaar is 2001.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo, kan goed de oliedruksensor zijn. Echter om zeker te zijn zou ik de druk meten! Dan weet je iets zeker.
Het is een druksensor, niet een niveau sensor.
Mocht de druk te laag zijn, dan komen die rare motorgeluidjes vanzelf........ wacht daar niet op..
Ik heb ook al tegen mn ouders gezegt dat ze daar zsm naar de garage moeten gaan!. Ik vindt het zelf heel verdacht 6 dagen nadat ik olie heb bijgevuld. En 200 tot 300km verder denk ik. Ik ben benieuwd wat er van komt als die naar de garage is geweest. Ik heb al op internet rondgespeurd en daar hadden meer mensen hetzelfde probleem en dat kon goed de oliedruksensor zijn. Vorige week ging ook het koeltemp lichtje aan en bleek GEEN of weinig koelvloeistof er ging toen net iets meer dan 1 liter bij van de 4 wat erin kan. Gelukkig optijd bijgeweest en gelijk bijgevuld en dat probleem is weg. Echter ben ik van plan om nogmaals morgen de oliepijl tecontrolen, want ik heb het gelijk met warme motor gedaan wat helemaal niet moet. Echter heb ik nog geen rijbewijs dus ik kan er nog niet zelf mee gaan rijden. Al wel stukkie achteruit moeten rijden vandaag. Als er problemen met de oliepomp is of aanzuigstuk hadden we dat al eerder moeten gaan merken en niet pas na oliebijvullen. Ik ben zo dat ik het vaak controleer ivm dat mn scooter aardig wat lust kwa 5w40.
12 jaar
Daan het maakt niet uit of je veel of weinig achteruit rijdt. De motor draait dezelfe kant op.
Dat oliekannetje is gekomen toen ze thuis kwam dus sinds dien is er niet meer meegereden. Ik hoop dan ook dat ze die auto morgen NIET pakt. Gewoon niet verstandig. Voor hetzelfde geld blijft die aan tijdens het rijden ja en dan? stoppen dus en daar zit ze zelf ook niet op tewachten. Als ooit het probleem gevonden is zal ik proberen als ik het niet vergeet hier te melden. Ik denk dat jij er ook wel benieuwd naar bent. Ik denk oliedruksensor. Van dat achteruit rijden moest even, maar ik kon gelijk het oliekannetje in de gaten houden.
12 jaar
[quote=Ralf_Jensen]Daan het maakt niet uit of je veel of weinig achteruit rijdt. De motor draait dezelfe kant op.[/quote]
Vandaag is de auto bij de garage geweest en er is niks uitgekomen. Heel erg raar. Nu hopen dat de oliekannetje wegblijft en voor altijd!
12 jaar
Daan, hebben ze de oliedruk gecontroleerd dan? Was deze OK.?
Beginnen met olie + FILTER vervangen. Als het filter verstopt zit kun je ook deze problemen krijgen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Seicento of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar