Hi,
We hebben net van onze punto de koppakking en distributieriem vervangen, de pakking was lek en terwijl de riem vervangen.
Alles terug gemonteerd en motor gestart. Deze loopt slecht, na het ontsteken gaat hij direct naar 3500 toeren. Na enkele seconden daalt hij naar de 1000 en oscileerd hij naar de 1500 toeren met een frequentie van ongeveer 1 seconde. Wat kan hiervan de oorzaak zijn?
Nog een tweede vraag, de riem hebben we gemonteerd volgens de tekens op de tandwielen en motorblok, maar ten op zichte van de lijntjes op de nieuwe riem is dit één tand verschoven. Beide instellingen hebben we geprobeerd maar met hetzelfde oscileerdend resultaat. Welke moeten we uiteindelijk volgen?
Derde vraag, de cylinderkop werd gevlakt waarbij de kleppen gedemonteerd werden, moeten deze terug afgeregeld worden bij deze motor?
dank bij voorbaat
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Klepspeling koude motor
Inlaat = 0.35 + 0.05
Uitlaat = 0.45 + 0.05
Merktekens moeten overeenkomen!na motage motor met de hand 2 slagen draaien en merktekens controleren,alvorens te starten.
Zou dit eerst even controleren.
Gr Stefan
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar