Laatst nieuwe koelvloeistof gevult in me puntotje zonder problemen. Maar sinds een paar dagen word me kacheltje niet meer goed warm(ene keer wel andere keer niet). Heb paar mensen gevraagd en ze zeggen dat ik het systeem moest ontluchten. Er waren 3 ontluchtings kranen ofzo. Maar waar kan ik deze vinden en hoe kan ik het ontluchten.
Mvg,
Ertan
Geplaatst door Ert0o (0) , lid sinds 12 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Punto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.
6 Reacties
cor van jaarsveld (0) PRO, 12 jaar geleden
als lucht de oorzaak is van soms wel en soms niet functioneren van de circulatie door de kachelradiateur??? kan dat alleen maar komen omdat er veel te weinig vloeistof in het systeem zit. Dat moet je eerst controleren en daarbij goed opletten of de toevoer naar het expansievat niet verstopt is... Door met geopende vuldop bij stilstaande motor met 2 handen de onderste radiatuurslang flink in te knijpen en los te laten kun je dat zien aan de variatie in het niveau in het expansievat. Als het vat vies is kun je er niet meer doorheen kijken, en zul je erin moeten kijken.
kaleido 1 (1960) PRO, 12 jaar geleden
Er zit bij op waterslang van de kachel bij het schutbord een ontluchtingsnippel , lijkt op een ventieldopje.
Deze zover los draaien tot er lucht / koelvloeistof uit komt .
Dit doen met draaiende motor en voorzichtig een stukje los draaien , warm !!!
Op de radiateur zit ook een ontluchtings nippel , schroefdopje links boven
Ert0o (0), 12 jaar geleden
Heey bedankt voor alle info. Heb gedaan zoals ferrie het zei en pikobello. Ik heb het zomergevoel wel weer in me autotje:p
Mvg, ertan
kaleido 1 (1960) PRO, 12 jaar geleden
Bedankt voor de feedback en hou het warm.
ferhat66 (0), 12 jaar geleden
beste mensen,
ik wil mijn vloeistof ook vervangen en heb wat vragen.
bij de onluchting moet ik dan alle doppen losmaken of één voor één.
de de drukdop van de radiateur??
kaleido 1 (1960) PRO, 12 jaar geleden
zie antwoord op 8-2-2012.