Fiat Bravo: problemen met Fiat

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16V SX

Hallo allemaal,

Ik heb een paar maanden geleden mijn thermostaat laten vervangen, oliefilter enz.
Nu wordt de auto heel snel te warm.....binnen 5 minuten staat het pijlte al op de helft...
Vandeweek koelvloeistof bijgevuld, maar nu staat hij weer op min en totaal geen leksporen.....

Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

Alvast bedankt!!!!

Groeten Esther

essie79

Geplaatst door essie79 (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Bravo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

kleijn (0), 15 jaar geleden

er zal toch ergens een lekje zijn kijk eens bij de waterpomp 0f je daar geen leksporen ziet groetjes willem2

jeroenmonteyne (0) PRO, 15 jaar geleden

Als het pijltje op de helft staat heeft de motor nog niet te warm. 't is eigenlijk goed als de motor snel warm is.

sjaak10918 (0) PRO, 15 jaar geleden

koud mag de koelvloeistof op min staan, als ie warm wordt zet ie uit en stijgt het nivo. Doe je het reservoir te vol, zal het teveel door de dop eruit gedrukt worden. En idd, een auto moet snel warm worden, dan loopt de motor efficienter en slijt minder.

FF in het kort, het koelcircuit van een auto bestaat meestal uit 2 gedeelten: het kleine circuit (motor en kachel) en het grote circuit (motor en kachel en radiator) De thermostaat is een klep die open gaat als de temperatuur van het kleine circuit een bepaalde waarde heeft bereikt (meestal rond de 85 graden) en dan gaat de koelvloeistof ook door de radiator, zodat de koelvloeistof af kan koelen.
De thermostaat zal wel vervangen zijn omdat de auto veel te langzaam warm werd. (als de thermostaat open staat, moet dus het gehele koelcircuit tegelijkertijd worden opgewarmd, en dat duurt iets langer)

thei11316 (0), 15 jaar geleden

ik zou nog één keer de koelvloistof koud op peil brengen en dan een week elke dag kijken tot hoever deze zakt.....als dit gelijk blijft verder niets meer aan doen.....moet je toch bijvullen dan zou ik naar een garage gaan om het systeem in koude toestand te laten afpersen en dan komt het evt lek wel boven water.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Bravo of stel zelf een nieuwe vraag.