Goedemiddag.
ik heb al enig tijd last van een probleem was ik zelf niet meer uitkom.
vorig jaar heb ik nieuwe motor in mijn auto geplaatst vanwege het welbekende olieverbuik van de motor.
bij de wissel van de motor zijn de volgende dingen vervangen.
-bougies
-keering krukas zijde
-keeringen nokkenassen
-disturbutieriem en waterpomp
-vacuumslang van variabele inlaatspruitstuk.
-nokkenasversteller
-olie en oliefilter
motor is toen in de auto gebouwd. bij start hadden we een kleine lucht lekkage bij de stappenmotor. dat is verholpen met een nieuwe afdichtring.
motor liep goed c0 was dik in orde. en de auto presteerde weer zoals het hoorde.
de auto heeft nu problemen met starten sóchtends vroeg. je moet echt doorstarten wil de auto aanslaan.
het lijkt alsof de auto op 3,5 cilinder loopt. ook heeft de auto de neiging om niet stationair te lopen en bij het remmen slaat de auto ook af.
het duurt soms 2 tot 3 minuten wil de auto weer aanslaan.
ik heb de compressie gemeten van de cilinders en die zitten allemaal net boven 14 bar
er is gekeken voor eventuele lucht lekkages rond de inlaatspruitstuk en na de gasklep.
carterventilatie is zo goed als open.
de krukassensor is ook vervangen met een orginele van de dealer met weinig succes
ik heb opnieuw een 4gastest gedaan en de waardes zijn.
co 0.14
co2 7.9
hc 2330
02 10.04
lamdawaarde 1.593
auto is ook al geweest naar de fiat met weinig succes.
daar werd mij verteld dat de ecu de boosdoener is.
die is inmiddels vervangen maar het probleem is gebleven
wie o wie kan mijn helpen met mijn probleem.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
is je uitlaatspruitstuk niet lek voor de lambdasondes?
uitlaat is niet lek. de uitlaat is een jaar geleden geheel vervangen voor
10 jaar
spruitstuk zit aan de motor en dus voor de lambda sensor en katalysator. Als je uitlaat over het geheel wordt vervangen is het meestal na de katalysator.
Als ik naar de uitlaatgas waardes kijk denk ik dat de motor eerder op 2 cylinders loopt dan op 3.
Co2 is iets meer als de helft van het moet zijn. Van de beschikbare zuurstof wordt slechts de helft gebruikt.
En Hc (onverbrande benzine) is erg hoog.
De bougies zijn vervangen, maar heb je wel vonk op alle 4 de cylinders?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar