Hallo, ik heb nu een echte nood situatie. Vorige week kwam de motorsteun aan de kant van de distributie riem los en kwam de stuurpomp op de radiator slang. Hierdoor is deze dwars door gegaan. Deze mankementen heb ik intussen opgelost. Ook het systeem is weer vol en ontlucht. Vanmiddag ging ik naar mijn ouder met vrouw en zoontje. Het viel mij op dat hij tijdens gas geven trilt. En dat begint dan ongeveer boven de 50kmph.
De heenweg heb ik heel rustig aan gereden en heb dat gehaald. Op de terugweg viel de motor halverwege ineens uit en was niet meer te starten.
Heeft iemand ideeen hierover? Ik hoop ander dat ik de koop nog kan terug draaien. De auto is intussen 2x gesleept door de wegenwacht. En ze zijn er in een half jaar tijd 4 keer bij geweest.
Na deze auto voor mij nooit meer een fiat....
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik heb vandaag gekeken, de bougies zien er goed uit en er komen vonken van beide bobines. Lucht toevoer is ook het probleem niet.
Brandstof pomp draait ff als ik de auto op contact zet dus ga ik ervan uit dat ook benzine toevoer goed is.
Wat zou het kunnen zijn?
Benzinedruk ?
Gaan de injector(s) open?
Aannames , is onduidelijkheid , brandstofdruk daadwerkelijk controleren op de injector/galerij .
Geen zekering stuk ?
Relais werken , geen oxidatie op de bedrading ?
Distributieriem nog heel op tijd ?
Na 15 jaar gaat er wel eens wat stuk en onderhoud moet je aan alle auto s plegen.
Waar zou de zekering moeten zitten? Degene onder de motorkap zijn goed. En wat betreft de injectors... Is het de bedoeling het hele blok eraf te halen om het te checken?
10 jaar
zoals eerder gezegd even kijken/uitlezen op de brandstof/ontsteking. Maar wat mij gelijk binnenschoot,is er geen massakabel gebroken nadat de motorsteun los is gekomen (of ander gedeelte van de kabelboom)?
Ik en een vriend zijn er vandaag weer mee bezig geweest. Er staat benzine druk op de injectoren, de injectoren krijgen spanning van 9,69v. Bougies vonken alle 4.
Ook met inspuiten van remreiniger wil de motor niet starten.
Zekeringen en relais zijn ook goed.
Dus dan wat? Sensor?
10 jaar
Distributie op tijd ?
Hoe kan ik dat controlleren? En kan zoiets met een goede riem zomaar ineens gebeuren?
10 jaar
@maarten4874 massa zit die niet aan de andere kant? Kabelboom komt vanaf de andere kant. Vanaf de linkerkant.
Aan de passagierkant is alleen de uiteinde van de kabelboom. Dat is niet het gedeelte dat naar beneden kwam.
En de massa zit toch aan de kant van de accu?
10 jaar
Als je een vonk hebt en je spuit er remreiniger in, en hij start niet, dan kan het alleen nog de timing en de compressie zijn.
Dus even compressie meten en wat kaleido zei.
10 jaar
Mocht het de compressie zijn. Hoe kan ik dat meten?
10 jaar
In je eerste berichtje meldde je een losgekomen motorsteun aan de kant van de distributie. Waardoor is die mtorsteun losgekomen? Losgekomen bouten misschien? Heb je die allen weer gevonden, en hebben die wellicht schade aangebracht aan de riem, of wellicht enkele tanden versprongen?
Controleer de timing.! Beter nog, laat dit doen. Je zei dat het een noodsituatie is, dus laat een garage die probleem oplossen.
Ff over het schudden van de auto tijdens het rijden. De auto staat nu gedeeltelijk wat hoger en ik heb de rechterwiel eraf gehaald. De homokineet aan de veerpoot lijkt goed maar de gene bij de bak heeft best veel speling.
Dit zal de oorzaak wel zijn zeker? Verder zal ik morgen verder kijken of de distributie op tijd staat.
De bovenste tandwiel staat iig goed met de markering. En wanneer ik de kap eraf heb kan ik ook gaan kijken of er verder nog schade is. Kan ik verder aan de stand van het gekartelde wiel onderin zien of de distributie op tijd staat?
Het open en ongekartelde deel staat namelijk niet recht voor de sensor.
10 jaar
Ik heb de distributie zaakje nu open en bloot. Maar waar kan ik de markering vinden van het onderste tandwiel? Op het wieletje zelf zie ik een lijntje maar waar is die andere markering?
Via google kom ik ook niet echt verder of is de markering hetzelfde als bij een punto mk1?
10 jaar
[quote=Jan Thijs]................ Maar waar kan ik de markering vinden van het onderste tandwiel? Op het wieletje zelf zie ik een lijntje maar waar is die andere markering? ..............[/quote]
http://www.fiatforum.com/punto-ii/336725...
Ter info:
Kijk.. Hier heb ik wat aan. Ik heb het net even bekeken en het lijkt erop dat de bovenste wiel 6 tandjes is doorgedraaid.
Is het mogelijk dat dit is veroorzaakt door de trillende rit van laatst?
10 jaar
Of achterstallig onderhoud , riem versleten /te slap
Tja mischien. Ik heb deze auto nog geeneens een half jaar. Maar wel opvallend dat het gebeurd nadat de steun los is gekomen. En opvallend dat ook nu na het voorval de rechter as ineens speling heeft..
Maar ik vind het hoe dan ook vreemd dat de motorsteun in eerste instantie los is gekomen. Zou haast gaan denken dat het opzet is?
Nu moet ik ook nog gaan zoeken naar een rechter as. Is het mischien een mogelijkheid dat deze type as in meerdere modellen zijn gebruikt?
10 jaar
Ik heb het motortje weer aan de praat gekregen. Riem weer erom dus. Het was starten en trillend lopen....
Auto is verkocht.
Nu opzoek naar een andere auto.
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar