auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Fiat Ducato: remmen

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2,8

Hoi iedereen,
bij het blijven ingedrukt houden van het rempedaal zakt deze steeds dieper. Geen lekken aan ontvangcylinders noch aan de leidingen, vloeistofpeil blijft eveneens op zelfde niveau .
De remwerking is wel ok, komt juist terug van de technische controle zonder opmerkingen.

Mvg Aimé

Geplaatst door

aimé (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Aime ; Als je in een keer op het pedaal gaat staan is het effect er dan bijna niet ? Proef TWEE zacht op het pedaal duwen zakt het dan ook naar de vloer ? Hoofdremcilinder defect , de zuigers dichten niet meer goed af. Succes.

Punt 65
badge

14 jaar

Goeie middag,
ben juist in de auto geweest en de test gedaan. Plots indrukken = tot op de vloer, daarna langzaam indrukken en je voelt de rempedaal stilaan zakken .
Kan men zoals vroeger nog sets kopen om een revisie te doen of is het direct omruil of nieuw stuk.

Hartelijk dank voor de vlugge reactie.
Aimé

aimé 0

14 jaar

Gewoon een nieuwe kopen ,de prijs zal je mee vallen. De zuiger gaat stuk omdat de cilinder te ruw of beschadigd is. Spoel ook het reservoir goed uit met remolie. Succes.

Punt 65
badge

14 jaar

Bedankt Punt,
ga morgen nieuwe halen. Met korting 120 eur.
hou je op de hoogte.
Bedankt
Aimé

aimé 0

14 jaar

Goede avond,
rempedaal nog steeds hetzelfde, bij indrukken blijft hij zakken tot praktisch op de vloer. Master cilinder vervangen en ontlucht met drukketel tot er niks van luchtbelletje meer te zien was.

Heeft nog iemand een idee wat het nog zou kunnen zijn. Geen lekken, nieuwe master cilinder en remwerking is goed. Alleen is het pedaal sponzig en zakt door.

Mvg en dank
Aimé

aimé 0

14 jaar

Heb ik vaker gehad bij transporters, kia's en hyundai busjes.

Zijn er onlangs nieuwe droge remdelen gemonteerd?

Ik zou er een tijdje mee gaan rijden, dat lost het probleem vaak op.

svenney 0

14 jaar

Hoi Svenney,

nee niks aan de remmen gemonteerd of gedemonteerd. Het eigenaardige is dat de remwerking goed is, zelfs op de keuring op de rembank was hij in orde !!!
Bij het ontluchten komt er voldoende olie uit de ontvangcilinders.

Weet het efkens niet meer.
Mvg en dank
Aimé

aimé 0

14 jaar

Aime Zet de wagen eerst op de handrem en test dan nog eens. De geleide pennen voor kunnen ook nog vast staan. Laat een ander remmen en kijk hoeveel de remklauw beweegt. Als alles gangbaar is en opgesteld in laten lopen . Succes.

Punt 65
badge

14 jaar

Hoelang heb je er mee gereden sinds dit probleem zich voordoet?

gr

svenney 0

14 jaar

Goede avond Punt,
Ga ik morgenvroeg testen, je bedoeld de geleidepennen van de remblokken denk ik ?

Hey Svenney,

probleem is eerste maal begonnen begin juli, dan naar Slovenië gereden en het werd beter, nu terug hetzelfde. De nieuwe hoofdremcilinder zit er pas in.

Aan beiden mijn dank
Aimé

aimé 0

14 jaar

Veel wagens maken gebruik van een 1 zuiger remklauw . Deze moet Zich bij slijtage kunnen verschuiven naarmate de blokken slijten.Dit gaat In detijd gezien zo langzaam dat het schuifsysteem vast KAN gaan zitten. Vaak is dit te zien aan de kleur van de remschijf .b.v. glad aan de ene kant en roestpuntjes aan zijn tegenkant. Is dit links en rechts gelijk dan voldoed wel het remvermogen maar is de slag van het pedaal te diep . Als je snel het pedaal beweegt zonder draaiende motor komt het pedaal dan hoger te staan? Daarna pauze en los..... Dan weer indrukken....... Met lange slag ? Maak dan alles roestvrij en gangbaar . Succes.

Punt 65
badge

14 jaar

Hey Punt,
wat een mooie en duidelijke uitleg, ga straks even testen en hou je op de hoogte.
Aimé

aimé 0

14 jaar

Is inderdaad zo,
zal de ganse zaak demonteren en gangbaar maken. Vind het toch vlug na 38000 km, het is natuurlijk een camper die veel stilstaat. Wat rust roest !!!
Aimé

aimé 0

14 jaar

Ik was er al bang voor. Heb hetzelfde ook meegemaakt. ook camper . Groeten.

Punt 65
badge

14 jaar

Toch weer pech,

alle 6 de remmen gedemonteerd, niks vast en alles nog zeer proper. Alle glijdende delen behandeld met kopervet en terug gemonteerd, resultaat hetzelfde.
Ga nu morgen op een brug staan en ga de ganse zaak terug ontluchten.

Grts Aimé

aimé 0

14 jaar

Je hebt dus ook de geleiding van de voorklauwen los gehad? Vaak loopt er in die afdingsrubbers water en roest het vast. De wielen lopen nog wel vrij maar als je remt zie de klauw bewegen van de olie verplaatsing. Dit kost pedaalslag . Stelt de achterrem ook goed op? Succes.

Punt 65
badge

14 jaar

Ja heb die glijasjes er 3/4 uitgeduwd (heel soepel) en nadien behandeld met kopervet. De remcilinders gaan ook vlot en de remklauw beweegt .
Heel de zaak is nog zeer proper en vrij van roest.
Er moet toch niks speciaal ontlucht worden aan een of andere klep of ABS hoop ik.

groetjes en dank
Aimé

aimé 0

14 jaar

Als je het systeem niet leeg hebt laten lopen is er niets geheimzinnigs aan. Soms wil met draaiende motor ontluchten wel eens helpen . Ik kan daar geen verklaring voor geven. Groeten.

Punt 65
badge

14 jaar

Halo allemaal,
begrijp wie het begrijpen kan . Vanmorgen de ganse zaak opnieuw ontlucht, ditmaal op de brug (4700kg) en het resultaat was beter. Op de weg naar huis is de ABS éénmaal in werking gegaan en daarna alles ok.
Na een hr stilstand terug getest en rempedaal terug op de vloer, bij het rijden is alles normaal nu.
Ga het hoofdstuk afsluiten en wachten wat het in de toekomst geeft.
Hierbij wil ik iedereen danken voor de spontane medewerking.
Met vriendelijke groeten
Aimé

aimé 0

14 jaar

Weer een blijde rijder . Aime geen dank, groeten.

Punt 65
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Ducato of stel zelf een nieuwe vraag.