Fiat Ducato: remmen

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2,8

Hoi iedereen,
bij het blijven ingedrukt houden van het rempedaal zakt deze steeds dieper. Geen lekken aan ontvangcylinders noch aan de leidingen, vloeistofpeil blijft eveneens op zelfde niveau .
De remwerking is wel ok, komt juist terug van de technische controle zonder opmerkingen.

Mvg Aimé

aimé

Geplaatst door aimé (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Ducato? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

20 Reacties

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

Aime ; Als je in een keer op het pedaal gaat staan is het effect er dan bijna niet ? Proef TWEE zacht op het pedaal duwen zakt het dan ook naar de vloer ? Hoofdremcilinder defect , de zuigers dichten niet meer goed af. Succes.

aimé (0), 13 jaar geleden

Goeie middag,
ben juist in de auto geweest en de test gedaan. Plots indrukken = tot op de vloer, daarna langzaam indrukken en je voelt de rempedaal stilaan zakken .
Kan men zoals vroeger nog sets kopen om een revisie te doen of is het direct omruil of nieuw stuk.

Hartelijk dank voor de vlugge reactie.
Aimé

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

Gewoon een nieuwe kopen ,de prijs zal je mee vallen. De zuiger gaat stuk omdat de cilinder te ruw of beschadigd is. Spoel ook het reservoir goed uit met remolie. Succes.

aimé (0), 13 jaar geleden

Bedankt Punt,
ga morgen nieuwe halen. Met korting 120 eur.
hou je op de hoogte.
Bedankt
Aimé

aimé (0), 13 jaar geleden

Goede avond,
rempedaal nog steeds hetzelfde, bij indrukken blijft hij zakken tot praktisch op de vloer. Master cilinder vervangen en ontlucht met drukketel tot er niks van luchtbelletje meer te zien was.

Heeft nog iemand een idee wat het nog zou kunnen zijn. Geen lekken, nieuwe master cilinder en remwerking is goed. Alleen is het pedaal sponzig en zakt door.

Mvg en dank
Aimé

svenney (0), 13 jaar geleden

Heb ik vaker gehad bij transporters, kia's en hyundai busjes.

Zijn er onlangs nieuwe droge remdelen gemonteerd?

Ik zou er een tijdje mee gaan rijden, dat lost het probleem vaak op.

aimé (0), 13 jaar geleden

Hoi Svenney,

nee niks aan de remmen gemonteerd of gedemonteerd. Het eigenaardige is dat de remwerking goed is, zelfs op de keuring op de rembank was hij in orde !!!
Bij het ontluchten komt er voldoende olie uit de ontvangcilinders.

Weet het efkens niet meer.
Mvg en dank
Aimé

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

Aime Zet de wagen eerst op de handrem en test dan nog eens. De geleide pennen voor kunnen ook nog vast staan. Laat een ander remmen en kijk hoeveel de remklauw beweegt. Als alles gangbaar is en opgesteld in laten lopen . Succes.

svenney (0), 13 jaar geleden

Hoelang heb je er mee gereden sinds dit probleem zich voordoet?

gr

aimé (0), 13 jaar geleden

Goede avond Punt,
Ga ik morgenvroeg testen, je bedoeld de geleidepennen van de remblokken denk ik ?

Hey Svenney,

probleem is eerste maal begonnen begin juli, dan naar Slovenië gereden en het werd beter, nu terug hetzelfde. De nieuwe hoofdremcilinder zit er pas in.

Aan beiden mijn dank
Aimé

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

Veel wagens maken gebruik van een 1 zuiger remklauw . Deze moet Zich bij slijtage kunnen verschuiven naarmate de blokken slijten.Dit gaat In detijd gezien zo langzaam dat het schuifsysteem vast KAN gaan zitten. Vaak is dit te zien aan de kleur van de remschijf .b.v. glad aan de ene kant en roestpuntjes aan zijn tegenkant. Is dit links en rechts gelijk dan voldoed wel het remvermogen maar is de slag van het pedaal te diep . Als je snel het pedaal beweegt zonder draaiende motor komt het pedaal dan hoger te staan? Daarna pauze en los..... Dan weer indrukken....... Met lange slag ? Maak dan alles roestvrij en gangbaar . Succes.

aimé (0), 13 jaar geleden

Hey Punt,
wat een mooie en duidelijke uitleg, ga straks even testen en hou je op de hoogte.
Aimé

aimé (0), 13 jaar geleden

Is inderdaad zo,
zal de ganse zaak demonteren en gangbaar maken. Vind het toch vlug na 38000 km, het is natuurlijk een camper die veel stilstaat. Wat rust roest !!!
Aimé

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

Ik was er al bang voor. Heb hetzelfde ook meegemaakt. ook camper . Groeten.

aimé (0), 13 jaar geleden

Toch weer pech,

alle 6 de remmen gedemonteerd, niks vast en alles nog zeer proper. Alle glijdende delen behandeld met kopervet en terug gemonteerd, resultaat hetzelfde.
Ga nu morgen op een brug staan en ga de ganse zaak terug ontluchten.

Grts Aimé

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

Je hebt dus ook de geleiding van de voorklauwen los gehad? Vaak loopt er in die afdingsrubbers water en roest het vast. De wielen lopen nog wel vrij maar als je remt zie de klauw bewegen van de olie verplaatsing. Dit kost pedaalslag . Stelt de achterrem ook goed op? Succes.

aimé (0), 13 jaar geleden

Ja heb die glijasjes er 3/4 uitgeduwd (heel soepel) en nadien behandeld met kopervet. De remcilinders gaan ook vlot en de remklauw beweegt .
Heel de zaak is nog zeer proper en vrij van roest.
Er moet toch niks speciaal ontlucht worden aan een of andere klep of ABS hoop ik.

groetjes en dank
Aimé

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

Als je het systeem niet leeg hebt laten lopen is er niets geheimzinnigs aan. Soms wil met draaiende motor ontluchten wel eens helpen . Ik kan daar geen verklaring voor geven. Groeten.

aimé (0), 13 jaar geleden

Halo allemaal,
begrijp wie het begrijpen kan . Vanmorgen de ganse zaak opnieuw ontlucht, ditmaal op de brug (4700kg) en het resultaat was beter. Op de weg naar huis is de ABS éénmaal in werking gegaan en daarna alles ok.
Na een hr stilstand terug getest en rempedaal terug op de vloer, bij het rijden is alles normaal nu.
Ga het hoofdstuk afsluiten en wachten wat het in de toekomst geeft.
Hierbij wil ik iedereen danken voor de spontane medewerking.
Met vriendelijke groeten
Aimé

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

Weer een blijde rijder . Aime geen dank, groeten.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Ducato of stel zelf een nieuwe vraag.