Goedeavond,
Wij rijden met onze Camper 1200 km geen probleem, we zetten de motor af om de overnachting te betalen willen naar de plek rijden en de motor start niet meer.
We hebben de vlamstarter vernieuwd wat de diagnose was van de monteur ter plekken .Echter het is dat niet geweest de wagen start alleen nog met hulp van autopilote.
Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn ? De Camper rijdt zonder te roken of gekken geluiden. We zitten nog in Frankrijk en willen niet over de tafel getrokken worden.
Graag iemand die eventueel raad weet ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Geen ANWB lid ?
Motor gaat voldoende snel rond als je start ?
@Kaleido jawel wel lid maar daar heb je niks aan ,sturen je naar een garage 50 km verder, vervolgens 20 km en die weten niks van je komst dus dat schiet niet op plus taalbarrière .
De motor gaat heel goed rond bij het starten en loopt vervolgens ook goed . Het probleem is het starten, zonder autopilote start die absoluut niet.
8 jaar
Werkt de vlamstarter wel , hij is vervangen , maar werkt hij ook ?
Het lijkt erop dat de compressie eind temperatuur te laag blijft om het mengsel tot ontbranding te laten komen , met startpiloot zorg je voor een makkelijker ontbranding.
Als je hem daarna uit zet , en je start 1 minuut later weer , moet je dan weer startpiloot gebruiken ?
@kaleido Ja de vlamstarter werkt hij vonkt als ik het aanraak met direct stroom van de accu en ja en dient ook gestart de worden met autopilote na 1 minuut.
(Dank alvast voor het meedenken)
8 jaar
Wordt er ook diesel in gespoten , en vonk hij ook op de normale manier , dus tijdens het starten ?
We hebben de diesel leidingen aan de verstuivers los gehad. Hier druppelt diesel uit tijdens starten. Sorry, wat moet er vonken tijdens starten? Gloeibougies heeft hij niet alleen de vlamstarter bougie!
Tijdens het starten meet ik op de vlamstarter 0.04v en ook op het magneetklep ventiel 0.04V.
8 jaar
Dus werkt de vlamstart niet , maar als je start moet er behoorlijk brandstof uit je verstuiver leiding spuiten , als het een beetje druppelt heb je problemen met je inspuitdruk van je pomp.
Brandstoffilter zit niet verstopt ?
Geen retourslangetje lek waardoor de brandstof terug loopt en er lucht in het systeem komt ?
Vlamstartbougie moet vonken tijdens het starten en er moet brandstof ingespoten worden bij de vlamstart , dit gebeurt nu niet .
Maar ik zou eerst eens kijken waarom de brandstofdruk zo laag is op de inspuitleiding.
@kaleido, bedankt voor je antwoorden, gedeeld leed is half leed ;), Ja er is al door iemand geopperd dat de pomp stuk zou zijn, maar loopt hij dan wel als een zonnetje zoals bij mij?
De retourleiding boven op de motor is mooi droog. De vlamstart werkt toch alleen onder de 2°c zover ik weet. Misschien een idee waardoor de inspuitdruk zo laag is?
Een franse anwb monteur heeft de leidingen ook los gehad en heeft verder niets over de druk gezegd. Na 20 min. zoeken opperde hij, soupape electrique mort, vlamstarter kapot.
Motorblok is krakend schoon nergens diesel of vettige rotzooi, ook geen diesel lucht, geen lekkage?
Ten einde raad geef ik u dit antwoord. Ik hoop op een Horatio moment...;(
8 jaar
@kaleido, bedankt voor je antwoorden, gedeeld leed is half leed ;), Ja er is al door iemand geopperd dat de pomp stuk zou zijn, maar loopt hij dan wel als een zonnetje zoals bij mij?
De retourleiding boven op de motor is mooi droog. De vlamstart werkt toch alleen onder de 2°c zover ik weet. Misschien een idee waardoor de inspuitdruk zo laag is?
Een franse anwb monteur heeft de leidingen ook los gehad en heeft verder niets over de druk gezegd. Na 20 min. zoeken opperde hij, soupape electrique mort, vlamstarter kapot.
Motorblok is krakend schoon nergens diesel of vettige rotzooi, ook geen diesel lucht, geen lekkage?
Ten einde raad geef ik u dit antwoord. Ik hoop op een Horatio moment...;(
8 jaar
@kaleido, 4 jaar geleden nieuw brandstoffilter geplaatst, daarna niet gecontroleerd.
8 jaar
@kaleido, bedankt tot zo ver. Het is bedtijd ;)
Tot morgen? Wel te rusten.
8 jaar
Als de motor loopt , draai dan eens een verstuiverleiding los , dan zul je het verschil zien qua inspuitdruk , als het er bij de start uit druppeld , dan denk ik dat de opvoerdruk te laag is en hij dan niet goed inspuit en daarom niet aanslaat.
Zou in ieder geval een nieuw brandstoffilter plaatsen om uit te sluiten dat deze te veel weerstand heeft.
@kaleido, bedankt voor de tip. We zijn vandaag 50km naar Gruissan gereden en alles loopt gesmeerd, behalve dan het starten.:(
Morgen ga ik hier in Gruissan bij een engelstalige automonteur een nieuwe filter bestellen, de huidige is 5 jaar oud heb ik vanmorgen op een rek. gezien. Ik zal mij zo snel mogelijk deze week melden met pos. nieuws of neg. nieuws. Toi toi toi....mvg. Ger Boer
8 jaar
@Kaleido,
Hallo, ik heb vanmorgen de brandstoffilter vervangen, zonder resultaat. Oude filter was niet noemenswaardig vuil. Motor start wel weer op startpilot of remmenreiniger.
A.u.b. een suggestie/raad.
Mvg. Ger
8 jaar
Oke , dan denk ik toch dat de pomp te weinig druk levert om te kunnen starten , startmotor gaat echt goed rond ?
Tijdens het starten moet de brandstof ook echt uit de inspuitleiding spuiten , je schrijft dat het druppeld ?
@kaleido,
Hallo, ja startmotor draait snel en krachtig rond.
Inmiddels gaan onze gedachten ook steeds meer richting pomp.
Motor start op startpilot en wij gaan dan ook vrijdag naar huis.
Ik hoop alleen dat ik geen schade aanricht met veelvuldig starten op startpilot.
Bedankt voor het meedenken en een vriendelijke groet uit Frankrijk. G. Boer
8 jaar
oke, startpilot is niet fijn , maar une bon route
[b]Door moderator verplaatst[/b]
Hallo beste mensen op dit forum,
op 12-10 heb ik mijn probleem al eens kenbaar gemaakt. Ik ben nog steeds in Frankrijk en mijn probleem is nog steeds hetzelfde, om gek van te worden...
Fiat Ducato 230, 2.5 tdi, start niet op de sleutel.
Met een klein pufje startpilot start hij wel in een keer, wat zit er hier niet goed??
Al bij Fiat garage in frankrijk geweest, die willen alleen een nieuwe inspuitpomp inbouwen.
Nieuw voorgloeirelais geplaatst, niets.
Nieuwe vlamstarter geplaatst, niets.
Nieuw brandstoffilter, niets.
100x motorkap open gehad en alle dieselleidingen gecontroleerd, niets.
enz. enz. ......F F F...
Motor liep tot 12-10 als een zonnetje en starte normaal. 12-10 na 400km motor uit en hij start niet meer...wat is hier aan de hand??
Hij start wel met een pufje startpilot en loopt dan ook als een zonnetje, zonder roken of olieverbruik.
a.u.b. hulp!!!
Mvg. Ger
Het is lastig op afstand een diagnose te stellen. Rookt hij tijdens starten? Als dat niet zo is dan zou ik haast zeggen dat er bijna geen diesel komt. Normale zou ik ook aan klepspeling denken, maar dat kan niet na 400 km.
Ik zou eens naar een dieselspecialist bellen in Nederland of daar in Frankrijk.
Bijvoorbeeld Vissers uit Den Bosch.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat 230 of stel zelf een nieuwe vraag.
8 jaar