Wij zijn ten einde raad,
Probleem: Als auto berdrijfstemp. heeft breikt en je de auto uit zet en 15 min wacht start deze niet meer, deze start pas weer na ongeveer 3 uur.
Als je hem afzet en direct weer start start hij ook. maar niet meer na 15 min.
Ondertussen al vervangen en geprobeerd ook bij dealer geweest diagnose en uitlezen uitlezen geen resultaten
-Nokkenas sensor en krukas sensor. BDP/ODP
-Bobine blok
-ECU motor computer
Niemand kan het mij vertellen wat ik nog verder moet doen, misschien iemand hier nog ideen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zou een weigerachtig relais kunnen zijn. Maar zonder meet-gegevens is het een beetje gokken.
Als dit elke keer gebeurt na 15 minuten dan moet je dit toch gewoon kunnen testen.
Als je dit probleem hebt/opwekt:
Gaat de motorlamp branden als je het kontakt aan zet?
Gaat de benzinepomp draaien? Gelijk of als je start?
Heb je vonk tijdens het starten?
bedankt oldford voor de reactie,
Vandaag heb ik de auto naar mijn werk mee genomen en iederskeer tussen mijn werk door auto warm latemn draaien 20 min gewacht en gestart.
Heel stom toevallig dednk ik was het zo dat als ik een bougiekabel lostrok en een schroevendraaier op massa hielt de eerste paar omwentelingen geen vonk daarna starte hij dit deet ik 4 x, maar bij de 5de keer warm draaien/uitzetten en starten kreeg ik geen vonk, toen heb ik de injector bekeken en deze sproeide niets in,motor lief wel op remmenreiniger, aantal keer lichtjes getikt tijdens starten op de injector (mono) maar hielp niet, heel stom pas toen ik weer de schroevendraaier in de bougie kabel via kleppendeksel liet vonken starte hij weer.
WHAAAAAAAAAAAA vandaag thempratuur sensoren vervangen hielp niets.
Nu ga ik straks/morgen proberen als hij weer niet start neem ik de brandstofleiding los van de carb en kijk ik of er uberhoubt wel iets uit komt maar dat de injector mischien gewoon vasthangt en de ontsteking ook uitschakelt?? of ben ik bij dit type wat te ver aan het denken?
Gr
13 jaar
dit gisteren gedaan en wat blijkt nu,
Tijdens starten als probleem zig voordoet:
Wel brandstof tot bovenzijde injector maar injector injecteert niets EN op dit moment is er ook geen vonk vanaf bobine ???????????
Mischien ontstekingsmodule waar heeft de bravo deze zitten?
Mvgr
13 jaar
Ik snap iets niet. Je beweert dat er af en toe geen vonk is.
Maar op remmenreiniger loopt de motor wel. Dan MOET je vonk hebben, anders doet ie het echt niet.
Op dat moment heb je ook stroom op de ecu staan en werkt de ecu (in ieder geval gedeeltelijk).
Na het inspuiten met remmen reiniger, wat gebeurt er dan? Blijft de motor lopen (op benzine) of slaat deze af?
dd
13 jaar
Klopt loopt op remmen reiniger, (dacht trouwens dat ik al hier gereageerd had maar staat er niet bij...
Dus ik heb me vergist, op remmenreiniger liep hij betekend dus dat hij vonkt maar waarom zie ik telkens pas als ik bougiekabel op kleppendeksel leg de eerste 3 omwentelingen geen vonk daarna 1 vonkje en dan start hij ook bijna altijd terwijl als ik de bougie kabel laat zitten kan ik starten tot ginder..
Ik maak het alleen maar lastiger nu, sorry, ik zal me er nog meer in gaan verdiepen en wat logischer redeneren, ik weet wel....
Dat er brandstof uit komt tot aan de injector tijdens het starten, nu nog zeker weten of er altijd vonk is of gewoon toevallig niet gezien (omdat hij wel op remmenreiniger liep)
Maar als ontsteking niets door geeft aan ecu omdat hij niet vonkt zal de injector ook geen signaal krijgen???
Gr
13 jaar
Pablo is de afstand van de BDP sensor niet een beetje stelbaar zodat deze wat dichter langs de tandkrans loopt?
Is er nog verschil tussen warm starten en /of aanduwen. Het kan zijn dat de startmotor door slijtage zoveel spanning vraagt dat de ontsteking er onder lijdt. Ik heb nog niet gelezen wat de conditie van de bougies is. !!! Groeten.
conditie bougies nog niet gecontroleerd (ik altans) lijkt me sterk dat alle 4 de bougies slecht zijn als er een slecht is moet hij alsnog op 3 cilinders starten, ik ga ze straks eens los nemen en bekijken.
Het verhaal met de startmotor moet ik even bekijken...
Bdp sensor is een vaste aanslag op het blok niet stelbaar.
Gr
13 jaar
de oorzaak zit in de bdp sensor of een draad daarvan(stekker verbinding) deze zorgt voor aansturing ontsteking en injector
[quote=jan5047]de oorzaak zit in de bdp sensor of een draad daarvan(stekker verbinding) deze zorgt voor aansturing ontsteking en injector[/quote]
Dag Jan, bdp is vervangen nieuw.. bedrading gecontroleerd op weerstand en onderbreking,,
13 jaar
Ok VONKEN doet hij, ik heb gewoon een andere bougie wat ik nog had liggen in de bougiekabel gedaan en op het blok gelegd en vonkte tijdens de storing, brandstof komt tot injector maar injecteerd niets, wat stuurt de injector nog aan, heb oude ecu nog eens omgezet maar hielp niet.
13 jaar
Meet eens de weerstand van de injector. Dus met losgenomen stekker rechtstreeks op de pennen.
Doe het op verschillende momenten. Dus als de motor niet aan slaat (injector werkt niet) en als deze weer afgekoeld is.
dan moet ik eerst even opzoeken welke pen bezetting het zijn er 4
13 jaar
Vandaag in koude toestand gemeten 0.6 ohm en warm met probleem 0.8 ohm ik weet niet wat hij moet hebben hoor.
Maargoed ik ben er zover uit het wordt een nieuwe injector.
Ik heb het probleem gecrieert, als het probleem ontstond kon je altijd 30 min doorstarten maar sloeg niet aan.
Nu met koudespray op injector gespoten en in 1 x sloeg hij aan.
Daarna warm laten draaien en afgezet en 15 min gewaxcht en starte weer niet, koudspray er op (niet tijdens starten maar rechtstreeks op de injector en hij liep weer.
Nu opzoekj naar een 2de hands injectorunit want 400 euro vind ik beetje aan de duure kant..
Het zal 3 dagen duren voor ik ene heb dan laat ik zeker iets weten of dit probleem gesloten kan worden..
13 jaar
Staat er niet een nulletje te veel. Als je de verstuiver wisselt smeer de O ringetjes in met wat vet want met montage knip je er zo een stukje van af. Succes.
[quote=Punt]Staat er niet een nulletje te veel. Als je de verstuiver wisselt smeer de O ringetjes in met wat vet want met montage knip je er zo een stukje van af. Succes.[/quote]
Dag Punt,
Nee het is echt ik heb fiat/en alle andere automaterialen al gebelt gehad, je kunt volgens iedereen de injector nergens nieuw krijgen, je krijgt dan gewoon een injector unit met omhuizing.
Ik heb ook nog heel internet afgezocht naar de injector maar helaas. het is 383 euro voor de injector unit.. om precies te zijn.
13 jaar
Ik zat veel in de opels en daarvan is ie gewoon los te leveren. Sorry .
[quote=Punt]Ik zat veel in de opels en daarvan is ie gewoon los te leveren. Sorry .[/quote]
Ik vind het ook echt belachelijk dat je deze niet los kunt krijgen,, iemand zal ze vast los kunnen krijgen maar wie..
Ik heb er ene besteld op internet voor 50 euro compleet unit, en dan maar hopen dat deze goed is..
We zullen zien deze week..
13 jaar
Probleem opgelost, vandaag de tweedehands injector gemonteerd, de heledag is de storing niet meer voorgekomen, het afgelopen jaar altijd, vandaag zeker 8 x warmgedraaid en afgekoeld geen problemen gehad,
Mocht het alsnog komen horen jullie van me en anders opgelost.. bedankt voor het mee denken en alle ideeen mvgr Pablo
13 jaar
Pablo... weer een blijde rijder erbij! Groeten.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Bravo of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar