close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Fiat Scudo: startmotor draait niet rond ,ecu is niet uit te lezen

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.6 multijet

deze auto is bij ons binnen gekomen omdat hij t niet meer doet,De ecu motormanagment is niet uit te lezen.De can lijnen hebben 2.4 en 2.6 volt.De can lijnen liggen niet aan massa en de ecu heeft gewoon spanning en een goede massa.Ecu al vv.bodycomputer vv en de zekeringkast onder de motorkap al vv.Startmotor en dynamo al los gekoppeld ivm inductie naar de can lijnen.startmotor draait niet rond en de body gooit na 5 minuten zichzelf in de economy.schema van fiat klopt niet ,bij het stoorfilter rv achter de bumper staat continu spanning op,volgens het schema moet hij geregeld worden via de zekeringkast,maar hij wordt gestuurd via een zekering die niet over t contact staat.wie weet iets

Geplaatst door

fiat richard (0)
badge

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Misschien een hele simpele oplossing en echt uit de basis (zal je wel al geprobeerd hebben) Leg eens een goede massa van de min-pool naar de motor (dikke startkabel) Het kan zijn dat je te diep in de materie aan het duiken bent en dus de simpele oplossing vergeet.

Startmotor ook al getest??

Hoop dat het werkt, scheelt je erg veel werk.

mvg,
Dave

matra530 0
badge

14 jaar

haal de massa eest maar eens 10 min los, misschien wil het dan wel.
misschien als je bij een ander motortype kijkt dat je er dan wel in komt.

mvg rick

rick559 0
badge

14 jaar

Hoi. Misschien heb je hier iets aan.

Accu A001 voedt via stekker A zekeringen- en relaiskast in de motorruimte B001 en zekeringenhouder op de accu B099. Deze laatste voeding wordt ook geleverd aan pen 30 van stekker A van startmotor A020 en daarvandaan aan pen B+ van stekker A van dynamo A010.

Pen 50 van stekker B op A020 en D+ van stekker B op A010 zijn aangesloten op resp. pen 2 en 3 van stekker C op B001. Alleen de eerste van deze twee verbindingen wordt beschermd via zekering F8.

Zekeringen- en relaiskast B001 (pen 5 en 4 van stekker D) voorziet resp. via de zekeringen MF5 en MF4 Knooppunt body computer M001 (pen 2 en 1 van stekker A) van voeding.

Contactslot H001 (pen 1, 2, 3) is verbonden met Knooppunt body computer M001 (resp. pen 4 van stekker G, pen 5 van stekker D en pen 6 van stekker G).

Body computer M001 is ook aangesloten:


vanaf pen 6 van stekker G, op zekeringen- en relaiskast B001 (pen 9 van stekker F);

vanaf pen 6 van stekker D, voor de voeding via zekering F14 van instrumentenpaneel E050 (pen 6), die communiceert via het CAN (E050 pen 15 en 14) met Infocenterdisplay E063 (weergave van storingen) en Body computer M001 (pen 8 en 10 van stekker D).

Knooppunt body computer M001 (pen 25 en 27 van stekker E) is via het CAN verbonden met zekeringen- en relaiskast in de motorruimte B001 (resp. pen 11 en 12 van stekker F).

Zie E1050 VERBINDINGSLIJNEN CAN

Ontstoringsfilter P087 is aangesloten:


vanaf pen 1 op pen 2 van stekker E op zekeringen- en relaiskast in de motorruimte B001;

vanaf pen 2 met massa C011 en met pen 19 van stekker F op B001.

joep5513 0
badge

14 jaar

en wat was nou de oplossing???

autobedrijf 0
badge

7 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Scudo of stel zelf een nieuwe vraag.