auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Fiat Ducato: Startprobleem 2.8 idtd

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.8 idtd

Met onze camper terug van vakantie, 5000km probleemloos. Volgende ochtend; starten, afslaan. Weer starten lopen, opritje 10m gereden afslaan. Uiteindelijk start de motor, stampend, alleen stationair, komt niet op toeren; blauwe rookwolken uit de uitlaat. Brandstoffilter vor de zekerheid afgetapt. Tijdens starten geen brandstof uit losgehaalde tankleiding; klopt dat. Injectieleidingen ontlucht; sproeit wel brandstof uit. Wie weet raad; is toch onbegrijpelijk na probleemloos rijden en volgende ochtend bingo?!

Geplaatst door

Peter de Bruin (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

kan zijn dat distributieriem versprongen is. De poelie van de brandstofpomp kan zich een tandje verdraaid hebben. Daardoor is het inspuitmoment niet meer juist.

Distributieriem is 10000km terug bij Fiat vervangen. Gecontroleerd; deze lijkt nu (motorafdekking verwijderd) nog goed op spanning. Na het aanslaan vanochtend liep ie eerst wel goed!

Heb getest met remmenreiniger in luchtinlaat; motor liep stationair redelijk rookvrij, bij toeren slechter en rokend. Hebben de injectoren gedemonteerd; ALLE 4(!) gescheurd, waarvan 1 rondom. Onbegrijpelijk dat de motor van het ene naar het andere moment niet meer liep! Hij rookte daarvoor ook niet eens!
Gaan de injectoren vervangen en ga ervan uit, dat ie weer als een zonnetje loopt! Vindt op internet niet terug dat dit een euvel is bij deze blokken.
Dank voor de input!

nee, daar heb ik ook nog nooit van gehoord.

succes in elk geval

hellbat 0
badge

17 jaar

Het verhaal wordt toch weer anders; de scheurvorming in de verstuivers is wat anders. In de kraag vd verstuivers zit een gedeeltelijke koolvorming, die lijkt op scheurvorming; is dus niet zo. Bij een specialist zijn de verstuivers getest en zijn in orde! Ben dus weer terug op af!

Help, wie weet raad voordat ik mijn camper met hoge kosten moet laten wegslepen?

Hij is versleept naar de dealer; inderdaad tandje verprongen bij de distributieriem. Nu nog de strijd met de dealer; wie gaat dat betalen. De dealer zegt; kan gebeuren! Om de 120000km moet de distributieriem worden vervangen. op aanraden dealer al bij 85000km, 1,5 jaar terug gedaan vanwege mogelijke problemen. De huidige startproblemen traden op bij 100000km. Mijn gevoel zegt dat dit met relatief nieuwe riem niet kan optreden, tenzij de riem niet strak genoeg stond... Heb eea bij technische afdeling Fiat NL en ANWB in de week gelegd. Iemand een onderbouwde mening hierover?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Ducato of stel zelf een nieuwe vraag.