Fiat Bravo: stuurbekrachtiging kaput help!!!!

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4 12V 1997

Hallo ,

De stuur bekrachting maakt een rot herrie als ik aan de stuur draai, olie lekkage maar niet uit de pomp.
Ik heb de pomp al vervangen ( de vorige was vastgelopen .) Ik dacht dat het daar aan lag .
Maar niet dus, wat kan het nog meer zijn.... waar zit de stuurbekrachtings unit en is die te los te
vervangen of zit ie vast aan de stuur as? Wie helpt....???

Alvast bedankt,

Steven

VampireSK

Geplaatst door VampireSK (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Bravo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

jan T (10) PRO, 17 jaar geleden

steven ik denk dat je stuurhuis de boosdoener is.
maak eens een stuurhuishoes los en kijk of er olie uitloopt.
als dat zo is dan zul je deze moeten vervangen.
kijk ook de slangen van de stuurbekrachtiging na op lekkage.

groetjes jan.

VampireSK (0), 17 jaar geleden

[quote=jan T]steven ik denk dat je stuurhuis de boosdoener is.
maak eens een stuurhuishoes los en kijk of er olie uitloopt.
als dat zo is dan zul je deze moeten vervangen.
kijk ook de slangen van de stuurbekrachtiging na op lekkage.

groetjes jan.[/quote]
Waar kom het geluid vandaan? en is deze weg als ik de stuurhoezen heb vervangen.. want het klinkt echt afgrijselijk... als je op een heftruck zit en draait de stuur helemaal naar rechts of links dan hoor je hetzelfde geluid.

Alvst bedankt,
steven

jan T (10) PRO, 17 jaar geleden

steven nee; de hoes los maken is alleen om tekijken of er lekkage is.
de geluid zal van de pomp komen die door teweinig olie beschadigd is.
als dus je stuurhuis lekt zal het er op neer komen dat je het stuurhuis en de stuurbekrachtegingspomp moet vervangen.

groetjes jan.

VampireSK (0), 17 jaar geleden

[quote=jan T]steven nee; de hoes los maken is alleen om tekijken of er lekkage is.
de geluid zal van de pomp komen die door teweinig olie beschadigd is.
als dus je stuurhuis lekt zal het er op neer komen dat je het stuurhuis en de stuurbekrachtegingspomp moet vervangen.

groetjes jan.[/quote]
Beste jan,

Ik de pomp heb ik al vervangen, daar ik eerst dacht dat het daar aan lag of er moet nog een pomp zijn. Degene die ik heb vervangen zit boven de snaar, nu rest mij dus nog het stuurhuis dat wordt weer vieze handen. Maar het is het waard, de auto is van mijn liefje.

Heb je nog tips voor het vervangen en waar ik op moet letten?

Bedankt

mvrg

jan T (10) PRO, 17 jaar geleden

nou je zult op nieuw moeten uitlijnen.
en het is tehopen dat de pomp niet droog gelopen heeft want dan kun je die als nog vervangen.
en ja als het voor je liefje is mag je wel extra je best doen krijg je misschien nog een extra knuffel.

groetjes jan.

jeroenmonteyne (0) PRO, 17 jaar geleden

Zit er op die bravo 1.4 12V op de krukas ook poelie met een laag rubber ertussen? De diesels hebben dit in ieder geval, maar ik weet nu niet of 1.4 dat heeft. We hebben het ook al voorgehad dat we 100% zeker waren dat het de servopomp was die rammelde. Het rammelde ook enkel als je aan je stuur draait. Uiteindelijk was het toch de krukaspoelie. Als ie zo'n poelie heeft zou ik die eerst eens goed bekijken.

VampireSK (0), 17 jaar geleden

[quote=jan T]nou je zult op nieuw moeten uitlijnen.
en het is tehopen dat de pomp niet droog gelopen heeft want dan kun je die als nog vervangen.
en ja als het voor je liefje is mag je wel extra je best doen krijg je misschien nog een extra knuffel.

groetjes jan.[/quote]
Ik heb de auto maar naar de garage gebracht, het stuurhuis zat zo weggewerkt dat ik er niet bij kon. Maar!!! nu , ik heb gelijk mijn distributiesnaar laten vervangen. de auto heeft die dag nog goed gelopen en de volgende dag hoorde ik bij het starten een heel hard tikkend geluid ( leek net of er een haan in mijn motor liep te schreeuwen) nu blijkt dat de nokken as is versleten om dat er geen goede olie circulatie was. kosten geschat op 600 eur.

Mijn Vraag: kan dit een gevolg zijn van een fout gemonteerde distrubutiesnaar?

alvast bedankt

Steven

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

nee
verkeerde olie of te lang wachten met verversen
vooral bij veel kore ritten en slecht op temp komen gebeurt dit
kan beter de set nokkenas en stoters vervangen
alsie nog loopt eerst met toevoegin aan olie spoelen voor reparatie

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Bravo of stel zelf een nieuwe vraag.