Fiat Doblò 2004: te hoge co bij stationair

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: 182B6000, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 76

Hallo, mijn doblo is vandaag afgekeurd op en te hoge co waarde bij stationair draaien. op toeren is het wel goed. motor loopt ook niet mooi stationair rond en stinkt dan ook. nu is mij geadviseerd om de gas klep te dem en schoon te maken en de bougies te vervangen, kan ik dit zonder meer doen of zijn er nog andere tips, ik hoor het graag,
groet Louis

lobo24

Geplaatst door lobo24 (0) , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Doblo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

oldford (0) PRO, 2 jaar geleden

Hoe hoog was dat Co?
Weet je ook de andere waardes bij stationair? (Co2, HC, O2 en lambda waarde)
Weet je ook al die waardes bij verhoogd toerental?

Gezien het stinken denk ik dat de motor veel te rijk staat, waardoor de katalysator zijn werk niet meer kan doen. Brandt er een storingslamp? Is de auto al uitgelezen?

lobo24 (0), 2 jaar geleden

bedankt voor de snelle reactie, ik weet alleen dat de waarde bij stationair 1,8 is en dat het 0.3 moet zijn, de andere waardes hebben ze me niet doorgegeven alleen dat de rest allemaal goed was en inderdaad dat hij verzuipt, ik ga hem morgen uitlezen maar er brand verder geen storings lamp

kaleido 1 (1610) PRO, 2 jaar geleden

Als je hem uitleest kijk dan eens wat de diverse sensoren aangeven , als bv. de koelwatertempsensor -40 aangeeft dan denkt de computer dat de motor koud is en wordt er teveel brandstof ingespoten.

lobo24 (0), 2 jaar geleden

is een goeie en logisch, ga het morgen uitlezen

Hans4040 (310) PRO, 2 jaar geleden

Door moderator verplaatst vanuit nieuw topic welk nu verwijderd.


, ben er weer, heeft even geduurd maar ben nog met hetzelfde probleem bezig, co blijft stationair te hoog, 0.96 mag zijn 0.3 op toeten is het goed, gaslklephuis schoongemaakt, kapotte luchtaanzuig slang vervangen, er werd gedacht aan een slechte klep , compressie gemeten en is warm in ieder geval goed, 12 bar, verder gaat mijn motometer ook niet,geen foutmelding, mil lampje brand ook niet, heeft iemand nog een tip? ik hoor het heel graag

    is nu mijn topic verwijderd of het antwoord van hans? - lobo24 (0), 2 jaar geleden

Hans4040 (310) PRO, 2 jaar geleden

Jou 2e topic is inderdaad verwijderd omdat het geen zin heeft een nieuw topic te starten over hetzelfde probleem; dat werkt alleen maar verwarrend.

Jou bericht hierboven is overgenomen en hier geplaatst.
Vandaar.

    oke , ik snap het, ik kreeg het niet voor elkaar om mijn vervolg op de goede plaats te krijgen, dankjewel - lobo24 (0), 2 jaar geleden

Hans4040 (310) PRO, 2 jaar geleden

Oke en voor de goede orde is het beter (duidelijker) om je berichten te plaatsen in het vak
"Jouw antwoord hier?"...dat is het witte vlak hieronder.
Je plaatst het nu telkens in het vakje "Opmerking plaatsen" wat eigenlijk bedoeld is voor opmerkingen op het voorgaande bericht.

check

Beste antwoord, geplaatst door lobo24 (0), 2 jaar geleden

oke, weer wat geleerd, dankje

    ik heb nog een vraagje, ik vind ook dezelfde symptomen bij een vervuilde ECR klep, maar kan die eigenlijk niet vinden op de doblo, zit er hier wel een op? domme vraag misschien maar ik weet het zo ongeveer niet meer, ik hoor het graag - lobo24 (0), 2 jaar geleden
    probleem is niet echt 100% duidelijk, geen gekke dingen gevonden alleen na een kijkle in de kop met een endoscoop wel vervuilde kleppen, dit is waarschijnlijk de oorzaak van de te hoge co, rieniger in de brandstof en onder de 0.3 gekomen en goedgekeurd. de compressie was perfect dus best wel raar en loopt nog steeds niet mooi stationair, maar we kunnen weer rijden, iedereen bedankt voor de reakties en tot de volgende keer, groet lobo - lobo24 (0), 2 jaar geleden

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Doblo of stel zelf een nieuwe vraag.