Ford 0: 10A nr32 klapt eruit. Geen stadslicht/achterlicht/dashboardverli

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.8Tdi

Gisterenochtend stond de auto met een lege accu (dashboard deed raar, meters voluit e.d.). Gestart met kabels, ging prima. Na 3 minuten uitgezet en meteen weer starten, geen probleem.

Helaas bleek 's middags dat de stadslichten/achterlichten en dashboardverlichting niet werken. Zekeringenkast gecontroleerd: nr32 10A (3e van linksboven) defect. Vervangen en vrijwel direct er weer uitgeklapt. We moesten wel door naar Lichtenvoorde en Arrow Rock. Van daaruit (midden in de nacht) met mistlampen voor en achter teruggereden anders hadden we geen licht achter! Vanmiddag verder gekeken: In de parkeerstand (contact uit) branden de achterlichten en stadslichten wel. De nummerplaatverlichting blijkt helemaal niet te branden, de lampjes zijn wel goed. Relais R24 is continue bekrachtigd (ook met contact uit, maar misschien hoort dat wel zo). De lichtschakelaar ziet er op het zicht goed uit. Even de voorkant losgewipt en ik zie of ruik niets vreemds. Aan de relais voetjes en contacten is niet vreemd te ontdekken.

Wie weet wat er defect is? Ik lees wel het een en ander over dit probleem (lichtschakelaar), maar dan is er nooit een zekering defect.

Wat zit er allemaal achter die 10A zekering?

Gelukkig is er nu nog even goed mee te rijden. (Het is laat donker en vroeg licht), maar ik wil dit toch snel verhelpen (en het liefst zelf...)



Bij voorbaat dank voor het meedenken,

Pim

PimV

Geplaatst door PimV (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford 0? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

PimV (0), 17 jaar geleden

Nou,

Probleem achterhaald. Er zat sluiting tussen een kabelschoentje van de kentekenplaatverlichting en het chassis. Door een te krappe uitsparing en de positie van het contact voor dat kabelschoentje heeft dit een kleine 200.000 km liggen schuren.

Alles werkt weer, maar dat relais R24 (accu beveiliging) is nog continue bekrachtigd. Dwz het was even uit, maar ik kan niet achterhalen waardoor...

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford 0 of stel zelf een nieuwe vraag.