close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Fiesta: Achterwiel, wielnaaf

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1300

Ik heb bij een ford fiesta, model vanaf 1996 de lagers + dichting + borgmoer op de achteras reeds twee maal vervangen, en deze waren na 2000 km opnieuw defect (lawaai + speling) Telkens gereinigd + nieuw vet.
De lagers zijn naar mijn mening niet nastelbaar.
Wat kan er mis zijn?

Geplaatst door

Roland10244 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Je hebt geen nieuwe lagers geplaatst ,maar de oude lagers schoon gemaakt en ingevet.? of lees ik het verkeerd?
Waarom schoon maken , er komt in principe geen vuil in , tenzij er iets niet goed afdicht (keering ?)
Als er zilverkleurige deeltjes (metaal) uit het lager komt na het reinigen dan helpt invetten niet meer , vervanging is dan de enige oplossing.
Zijn het geen conische lagers met losse cups? of is het een casette lager?

kaleido 1 6875
badge vip badge

12 jaar

niet goed vastgezet, of juist TE vast...?
momentsleutel gebruikt?

Hans4040 1285
badge vip badge

12 jaar

Volgens mij hebben deze modellen conische lagers. Wel goed wiellagervet gebruikt? Heb 't nl. een tijdje geleden meegemaakt dat iemand z'n wiellagers met een soort koppelschotelvet had ingevet: binnen kortste keren lagers defect. Misschien idd lagers te vast, of juist te los? En liggen de lagerschalen goed aan (recht) in de trommel?

Iig succes ermee.

CharlyG 0

12 jaar

Ter verduidelijking:
Het origineel lager was defect door vochtindringing via de asdichting. Het zijn inderdaad conische lagers. Telkens alles gereinigd en nieuw rollagervet. Dus twee maal nieuw lager gemonteerd en vastgezet op moment.
Weet iemand het juiste moment waarop de moer moet worden aangespannen? Ik heb twee verschillende cijfers gevonden en beide geprobeerd, met slecht resultaat.

Roland10244 0

12 jaar

Welk model fiesta is dit?? '93 tot '96 of '96 tot '99 ??

Postie 0
badge

12 jaar

Postie,
Het is model 96 tot 99.
Weet iemand of dezelfde naaf + remtrommel ook in andere Ford modellen gebruikt is.
Als ik geen oplossing vind moet ik zoeken op de sloop..... maar die zullen wellicht ook hun beste tijd gehad hebben.
Mijn voorkeur gaat naar nieuwe lagers, maar het moet goed blijven.

Roland10244 0

12 jaar

Heb even gekeken op een fiesta 1.4i Zetec-SE 16_V Kat. (96-2002), vervolgens remtrommels vergeleken: deze komen voor op heel veel fords (courier, escort en fiesta, zowel benzine als diesel van 1.0 benzine tot 1.8 diesel). En tot 2000 zijn de trommels hetzelfde.

Maar zoals je zegt: 2de hands trommels kunnen hun beste tijd gehad hebben. En heb je het probleem dan opgelost? (ligt het aan de trommel?)

Ook geen braam op de as, waardoor de keerring weer lek kan gaan?

Lastig zoekplaatje....

CharlyG 0

12 jaar

Moet vast met 235Nm

Postie 0
badge

12 jaar

Heb de moer aangehaald met 200Nm, wat dus niet zoveel afwijkt.
Het vet is nog perfect, maar er zit na 2000 km veel te veel speling op, en die kan ik niet wegnemen

Roland10244 0

12 jaar

Maar is het aan beide kanten dan? Kan me haast niet voorstellen dat het verkeerde lagers zijn (komt maar 1 type op deze fiësta's voor). Dan zou er ergens een vulring tussen moeten?

CharlyG 0

12 jaar

Vandaag bij sloopbedrijf een complete set (naaf,rollagers,remtrommel) gekocht. Alles zag er als nieuw uit. Ik heb er vertrouwen in.
Hopelijk probleem opgelost.

Roland10244 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Marea of stel zelf een nieuwe vraag.