Ik heb hier iemand die een airconditioning probleem heeft.
Ik zal even de ondernomen stappen opsommen om een boekverhaal te kunnen vermijden.
1: gastechnisch in orde
2: ik meet bij het inschakelen van de Ac geen stroom op de fiche aan de pomp. De koppeling loopt ook niet mee nu, slaat niet aan...
3: bij rechtstreeks stroom op de pomp hoor ik een klik en zie ik de koppeling werken maar ik heb nog steeds geen koude lucht....
Vermoedelijk is deze uitgelezen en gaf deze ook niet echt foutmeldingen....
Ik ben een hobby garagist en ik weet het voor de moment niet meer...
Iemand een idee?
Zomaar lukraak nog geld in deze wagen steken lijkt mij ook geen oplossing...
Mvg benny
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
gastechnisch in orde?
hoe weet je dat?
wat is de druk?
Deze was Pss bijgevuld en is opnieuw aangehangen gwst 1week geleden...
En dit was in orde er was geen gas weg
9 jaar
Oke je zet 12v op de pomp , de magneetkoppeling wordt aangetrokken , dit wil nog niet zeggen dat er in de pomp dus ook wat gebeurt.
Meterset aansluiten en kijken wat er met de druk gebeurt .
Kachelventilator werkt wel , geen zekeringen defect niet kijken maar doormeten.
Maar ziet de garage dit soort dingen niet? Bij het aansluiten van een airco toestel?
Zekeringen zijn doorgemeten en de relais heb ik omgewisseld met een andere en er gebeurt evenveel....
Kan het zijn dat er een druksensor of zoiets verhinderd dat de pomp effectief kan geven? Zo dat ik wel de pomp stroomgeef maar de sensor dit verlet van toch druk te maken? Ik kan dit ook voelen aan de aircobuis niet?
Mvg benny
9 jaar
De druksensor doet niets anders dan constateren of de druk te laag of te hoog is , regelt dus niets aan de normale werking.
Deze sensor kan dus stuk zijn , zodat het systeem niet vrij gegeven wordt.
Je zou de pomp even 12v kunnen geven en kijken of als de compressor werkt er ook iets gebeurt met de druk.
De pomp kan stuk zijn natuurlijk.
Het enige onderdeel wat iets doet qua drukregeling is je orivice of expansieventiel , als deze defect is werkt het systeem ook niet.
Deze maakt van hogedruk lagedruk , simpel gesteld , dat is wat je dus ook op je meters ziet als de compressor werkt en je expansieventiel goed is en er voldoende koudemiddel aanwezig is.
Waar ben je trouwens geweest om de installatie bij te laten vullen , wat niet kan trouwens .
Hoi, er is een garage hier, die airco service aanbiedt die man doet verschillende wagens voor mij, ikzelf ken er niet zoveel van als mijn gezond verstand gebruiken en dingen op een rijtje plaatsen, dezE kan met zijn toestel toch de hoeveelheid gas constateren, een lek ja dan neen? En het vulmiddel was allemaal nog goed.... De klant was met zijn wagen bij iemand geweest die ook een computer heeft en deze heeft zich al drie uur ermee bezig gehouden ik weet z Elf niet wat juist. Ik heb gezien dat bij het inschakelen de pomp niet meedraait (meestal) als ze meedraait via het inschakelen in de wagen werkte deze wel maar voor even.... En als de pomp lost is er ook geen koude lucht, ik dacht dus mss een electrisch probleem....
Die druksensors kan deze uitgelezen worden? Ik heb geen zin om die man een geldput te bezorgen.
Mvg
9 jaar
Zoals ik het lees , zit er niet genoeg koudemiddel in of de koelventilator van de radiateur draait niet , systeem schakelt op en af , of op lage druk of op hoge druk de anti ijssensor in de verdamper kan dit ook veroorzaken , deze is uit te lezen.
Verder vermoed ik dat er mensen aan werken die niet goed weten wat ze aan het doen zijn.
Airco service aanbieden kan iedereen , maar er ook verstand van hebben qua storing zoeken is niet voor velen weg gelegd.
Als de pomp lost is het heel normaal dat er geen koude lucht is , systeem is namelijk uitgeschakeld door wat voor oorzaak dan ook.
Nogmaals wat zijn de werkdrukken als hij wel werkt?
Beste man, ik dank u alvast voor de interesse,.
Ik heb geen benul van de "drukken" ik heb gisteren even de pomp geprobeerd rechtstreeks stroom te geven en en dit is verder op niks uitgeslagen, meen te weten dat er voldoende koelmiddel "moet" inzitten omdat deze 2jaar geleden bijgevuld geweest is, en 2maand geleden dus opnieuw met constatatie dat hier wel wat koelmiddel weg was maar niet genoeg voor een lekkage te hebben, van hieruit denk ik dan verder de pomp werkt soms... Dus denk ik niet dat deze stuk is. Maar eerder een sensor ofzoiet.
Ik denk wel dat u er meer van kent als mij....
Dus hoe kan ik de " drukken"vaststellen? Is dit doormiddel van metertjes op de airco buizen te plaatsen? Ik wil dit best proberen als ik hier geen specifieke set en dergelijke in huis voor moet halen.
Ik ben me er ook van bewust dat ik best alles eens opnieuw laat doen In mijn bijzijn zodat ik zelf eens kan horen hoe of wat. Maar dit kost de eigenaar alweer direct 100euro enz enz...
Mvg benny
9 jaar
Zonder het uit geven van geld en het te laten onderzoeken door iemand met de juiste kennis en apparatuur ben ik bang dat we er op deze manier niet uit gaan komen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar