Tijdens het rijden is alles uitgevallen. Opvallend was wel dat het acculampje brandde en een oranje lampje waar ik de betekenis niet van weet bij gebrek aan boekje. Daarvoor had ik al een tijdje startproblemen, eerst dacht ik de accu, maar bij de garage zei men dat het aan de startmotor lag(accu doorgemeten niet vol maar op 12). Vervolgens startte hij later niet meer via de accu, maar met duwen sloeg de motor wel aan (In tweede versnelling) Bij een particulier geweest die vertelde dat het niet de startmotor was maar (Calentador) Spaans voor verwarmpunten??Hij zei dat deze wanneer defect veel stroom neemt van de accu. Voordat ik naar een Spaanse garage ga eerst graag advies van jullie. Nu doet niets het meer.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Gooit de starter de motor wel rond? Maar slaat deze niet aan? Dan zou het inderdaad het gloeicircuit kunnen zjn die problemen geeft. Of de verstuivers die niet goed werken.
Of gaat de motor niet rond? Dan moet je de accu en/ of de startmotor controleren. Je moet dus dingen gaan uitsluiten. Het is ook niet zo handig om langere tijd door te rijden met een brandend waarschuwingslampje.
Dank voor je antwoord ralf. De accu was gecontroleerd voor dat we weg gingen, die stond op 12..... Hoe kan ik de startmotor controleren?? Ik had een keer de sleutel in het contact laten zittten(2 dagen lang. Accu was toen leeg......tenminste de auto wilde niet meer starten. Na met accuklemmen op een andere accu startte hij wel.....snap er niks van........
12 jaar
op een kapotte accu staat ook wel eens 12 volt
je moet wel belast testen met een accutester
kan niet met een voltmeter.
of meten tijdens starten dan zal hij zeker onder de 12 volt komen
[quote=ontspanjehier]Dank voor je antwoord ralf. De accu was gecontroleerd voor dat we weg gingen, die stond op 12..... Hoe kan ik de startmotor controleren?? Ik had een keer de sleutel in het contact laten zittten(2 dagen lang. Accu was toen leeg......tenminste de auto wilde niet meer starten. Na met accuklemmen op een andere accu startte hij wel.....snap er niks van........[/quote]
Controleren bestaat uit vaststellen.. Gaat de motor wel rond? Ja dus, als ik je antwoord zo lees. Dat wijst op een lege accu, als je met een hulpaccu wel kunt starten.
Eerst (laten) vaststellen of deze goed is, anders een nieuwe erin.
Zoals het fordmannetje zegt; 12V aanwijzing is geen indicatie dat de accu nog goed is.!!
met een hulpaccu gaat het ook heel moeizaam met starten...aanduwen en in 2de versnelling start hij direct.....
12 jaar
verbindingen controleren accu-starter massa controleren accu-carroserie-motor dit goed dan startmotor vervangen controleer ook de laad spanning van de dynamo
hoe vaak wil je nu horen dat de accu gewoon stuk is?
een diesel opstarten met normale DUNNE starkabels gaat ook niet lukken.
laatste tip laat de accu anders eens testen met een accu tester!!!!dus geen voltmeter!!
dank jan, startmotor is vervangen en loopt weer als een tierelier.
12 jaar
oke ook weer opgelost
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar