close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford FUSION: Auto houdt soms in bij koude start.

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: FYJB, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 74

Hallo deskundigen,

Eerst even wat er zich sinds de koop heeft afgespeeld.
Toen wij deze auto kochten, met de hele onderhoudshistorie erbij en met plus minus 90.000 km op de klok, viel ons wel op, dat de bougies er al bijna 70.000 inzaten. auto startte goed en reed verder ook oké. Maar toch kregen wij de tip om gelijk met de APK de bougies te laten vervangen.

De auto is inmiddels goedgekeurd, de olie is vervangen én de bougies ook, door NGK Laser Platinum.

Nu het probleem, wat zich af en toe voordoet, soms bij een warme motor maar meer bij een koude.

Als je in de eerste versnelling wegtrekt, veroorzaakt de motor een hapering/trilling die óók merkbaar is in de pedalen.
Dit als of je te weinig gas geeft.
Wij zijn bij de garage terug geweest, die heeft de comp. uitgelezen en niets gevonden.
De garagist vond juist, dat dit blok extreem mooi liep.

Nu hebben wij ook een Golf, die af en toe ook een soort gelijk probleem had, dit bleek na verloop van tijd de stappenmotor te zijn.

Van deze auto hebben we nog geen kaas gegeten.

Zouden deze bougies misschien een iets andere rij steil vragen of...........................

Graag uw deskundig advies.

Met vriendelijke groet, Martina.

Geplaatst door

Martina (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Welke bougies zaten er eerst in ? deed hij het toen niet ?

Waarschijnlijk standaard van Ford.
Toen deed hij het niet.
Toen wij bij Ford informeerden welke bougies er in een Fusion moesten, zeiden zij , altijd de originele Ford bougies. Andere deskundigen noemde dit BS.
Wat zou u ons adviseren?
Groet Martina

Martina 0

7 jaar

Er hoeven niet persee de originele ford bougies in , als er maar wel de juiste vervanger gemonteerd worden.
Er zit bij sommige bougies van ford lengte verschil in het schroefdraad gedeelte , als er nu te korte in zitten , ontstaat er een verkeerd verbrandings proces , dit zou het schokken kunnen verklaren , ook een afwijkende warmtegraad kan dit veroorzaken.

Hoi Kaleido,

Wij hebben de Ford bougies zelf niet gezien toen deze eruit gingen, maar wat ons wel opviel, was, dat het schroefdraad van de NGK bougies erg lang is.
En ook de doppenmaat is anders dan bij andere auto's, maar dat is niet belangrijk.

Maar jouw theorie begrijp ik volkomen; te kort schroefdraad zou misschien het euvel kunnen verklaren.
Maar als de auto goed op toeren wordt gereden, dan gaat hij echt als de brandweer.

Wij hebben nog even gebeld met Ford én de garagist, die de bougies heeft gemonteerd en deze suggereerde ook, dat het misschien het gasklephuis zou kunnen zijn!!!???

Volgende week afspraak en dan gaan er wel weer originele Ford bougies in; maar de algemene teneur van de deskundigen is, dat niet originele bougies het óók goed zouden moeten doen.

Je hoort van ons, zeer bedankt voor je inzet en heb je verder nog iets te melden, dan horen we dat graag.

Met vriendelijke groet Martina

Martina 0

7 jaar

De bougie die hier in hoort is Motorcraft AYF S22C of NGK TR5A-10, met een electrodeafstand van 1,3mm

Hans4040 1270
badge vip badge

7 jaar

Wij hebben vanmiddag bij de Ford dealer maar de originele Ford Fusion bougies gehaald.
Maar deze hebben de volgende specificaties: CYFS-12VN4; dit is opgezocht op kenteken.

De NGK's Laser platinum hebben een langere vonkweg, misschien is dat het wel.
We gaan ze proberen dit weekend deze nieuwe zelf te monteren.

Moeten we nog op speciale zaken letten, want de bougies zitten onder een kap.
Er zit wel gelukkig een aparte bobine op, dus niet op de bougies apart gemonteerd.

Tips zijn altijd welkom.

Zeer bedankt kanjers.

Groetjes Martina

Martina 0

7 jaar

Hoi nog even,

Als je in de motor kijkt van de Fusion, dan zit er een kap over de bougies.

Aan de kap zitten aan beide zijden slangen, volgens een snelle blijk zit deze kap vast met twee boutjes.

Moet ik nu aan beide zijden de slangen eerst lossen en de beide boutjes lossen en kan ik dan bij de bougies of moet ik op meer dingen letten??

Graag nog even jullie deskundige hulp.

Zeer bedankt vast, Martina

Martina 0

7 jaar

Hoi kanjers,

Vandaag de GKN LASER PLATINUM vervangen door de Ford bougies.
Het probleem is compleet opgelost.
De lengte van het schroefdraad was prima, 25 millimeter, maar als je na ongeveer 100 kilometer naar de verbranding op de bougies keek; dramatisch, compleet verkoold.
De auto loopt als een zonnetje het inhouden is helemaal weg.
Toch mogelijk een warmtegraad probleem?

Allemaal bedankt vvo weer jullie deskundig advies.

Groetjes Martina

Martina 0

7 jaar

Prettige feestdagen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Fusion of stel zelf een nieuwe vraag.