Hallo,
Ik heb sinds 3 weken een Ford Focus 1, ik had hier al een week mee gereden en toen nergens last van gehad, die week erop heb ik een alarm ingebouwd.
En daarna is dit begonnen, ik heb alles goed aangesloten en niet de startblokkering of iets dergelijsk van het alarm aangesloten.
Dit zijn de dingen die ik heb aangesloten op de wagen:
CV Aansturing
Knipperlicht aansturing
12 V Van de hoofd kabel achter de zekering kast
Massa van het chassis
accesoire stand (dit is dat als je de sleutel op stand 2 zet dat het alarm systeem dat registreert)
Deur schakelaars ( Dit is dat als de deur opengaat dat het alarm dit registreert)
Dit lijkt mij dat dit geen problemen kan veroorzaken, wel is de hoofdstekker die links onder bij de voeten zit los geweest, daardoor is ok alles gereset de klok stond op 0 en de radio codes enz moesten ook opnieuw ingevoerd worden.
Ook toen ik de auto toen wou starten toen alles weer aangesloten zat dit toen al met veel moeite deed met extra gas geven, toen viel die nog een keer uit, maar daarna na het wat moelijkere starten bleef hij wel weer goed stationer lopen.
Daarna heb ik het ook een keer gehad bij het optrekken dat het net leek of de versnelling in zijn 3 stond maar hij stond wel degelijk in zijn 1 zo langzaam trok hij op hoeveel gas je ook gaf.
Ik denk dat hij mss een keer gereset moet worden of dat er in iedergeval iets electrisch is maar wat weet ik niet.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
nou het lijkt me verstandig om tebeginnen met de boel telaten uitlezen en misschien dat er nog wat opnieuw ingeleerd kan worden dus daar zou ik mee beginnen.
groetjes jan.
ik denk niet dat dit probleem met het alarm te maken heeft
dit klinkt naar een verstopte kat haal die eens los en start dan eens
suc6 dick
[quote=dick@home]ik denk niet dat dit probleem met het alarm te maken heeft
dit klinkt naar een verstopte kat haal die eens los en start dan eens
suc6 dick[/quote]
Ja maar hij start ook vaak genoeg normaal hoe kom ik daar achter dan door hem los te halen, en weet jij wat dat ong gaat kosten een nieuwe cat laten vervangen bij een ford dealer, want ik neem aan dat zelf vervangen zonder brug best moelijk is.
En moet er dan een nieuwe onder of kan zoiets ook schoongemaakt worden ?
16 jaar
[quote=CorsaB1.4I][quote=dick@home]ik denk niet dat dit probleem met het alarm te maken heeft
dit klinkt naar een verstopte kat haal die eens los en start dan eens
suc6 dick[/quote]
Ja maar hij start ook vaak genoeg normaal hoe kom ik daar achter dan door hem los te halen, en weet jij wat dat ong gaat kosten een nieuwe cat laten vervangen bij een ford dealer, want ik neem aan dat zelf vervangen zonder brug best moelijk is.
En moet er dan een nieuwe onder of kan zoiets ook schoongemaakt worden ?[/quote]
Edit
Maar ik zie ook bij de meeste mensen die een verstopte kat hebben dat ze niet snel meer kunnen optrekken en hun snelheid wegvalt, maar ik haal nog makkelijk 140 en de trekkracht is ook goed als ik rij en gas geef.
Kan ikde auto niet beter laten uitlezen ?
16 jaar
Ja laat hem eerst eens uitlezen dan word je misschien wat wijzer. Misschien dat je toch ergens een draadje verkeerd opgeknupt hebt
het gebeurt vrij vaak dat het katilasator blok los gaat zitten afslijt en een bal vormt
als die bal met de kanaaltjes goed licht heb je geen probleem maar als hij draait werkt i als een kraan
en sluit de pijp af ik dacht nl hier aan
dat er modules na het verliezen van spanning hun geheugen verliezen heeft ford geen last van
de enige modules dit dit wel hebben zijn klok/radio/automatis sluitende ramen
en hebben geen invloed op het rijden
dat er ergens een draad niet goed aangesloten is verwacht ik niet wand dan doet hij het
niet soms maar altijd niet goed
suc6 dick
[quote=dick@home]het gebeurt vrij vaak dat het katilasator blok los gaat zitten afslijt en een bal vormt
als die bal met de kanaaltjes goed licht heb je geen probleem maar als hij draait werkt i als een kraan
en sluit de pijp af ik dacht nl hier aan
dat er modules na het verliezen van spanning hun geheugen verliezen heeft ford geen last van
de enige modules dit dit wel hebben zijn klok/radio/automatis sluitende ramen
en hebben geen invloed op het rijden
dat er ergens een draad niet goed aangesloten is verwacht ik niet wand dan doet hij het
niet soms maar altijd niet goed
suc6 dick[/quote]
Oke maar kan ik hem dan het beste even laten uitlezen of heeft dat bij een katalisator geen nut.
En van dat los draaien en dan testen heeft dan ook geen zin toch omdat het niet altijd is dat hij niet goed start.
En trouwens ook heb ik soms als ik wat vlotter gas geef dat ie wat stottert.
16 jaar
* En trouwens ook heb ik soms als ik wat vlotter gas geef dat ie wat stottert*
dit lijkt wel op slechte bougiekabels of bougie's eerst dit maar eens testen
helpt dit niet kan het ook de bobine zijn
hoeveel; heeft hij gelopen??
heb je hem met garantie gekocht dan is het nu tijd om hem natelaten kijken
suc6 dick
[quote=dick@home]* En trouwens ook heb ik soms als ik wat vlotter gas geef dat ie wat stottert*
dit lijkt wel op slechte bougiekabels of bougie's eerst dit maar eens testen
helpt dit niet kan het ook de bobine zijn
hoeveel; heeft hij gelopen??
heb je hem met garantie gekocht dan is het nu tijd om hem natelaten kijken
suc6 dick[/quote]
Oke ja dat stotteren af en toe is denk ook wel normaal had het met me vorige auto ook wel, maar d8 mss dat het ermee te maken had.
Dus je denkt misschien nu de kabels of bougie's, ik denk zelf dat ik die eerst ga vervange nwas ik toch al van plan.
En dat te bedenken dat ik de wagen een week na APK heb gekocht, maargoed die APK keuringen van tegenwoordig stellen ook niks meer voor.
De km stand is 165000 afgerond.
En dat van de bougie E.D. kan ik dit nog nameten met iets dat hij bijv slecht vonkt of een kabel niet goed ze signaal doorgeeft, en heeft dit dan mss ook met het starten te maken?
Veel vragen ik weet het :P
Maar de bougies en kabels enzo probeer ik nog wel even zelf en anders maak ik een afspraak bij de ford dealer hier om hem even na te laten kijken.
16 jaar
stotteren is niet normaal bij een focus
dus id even nakijken '
kabels kontroleren gaat soms met een stroboscoop lamp kun je zien of hij regelmatig vonkt
maar dit werkt lang niet altijd
wij vervangen gewoon de kabels werkt dit niet zetten we de oude er weer op
voor mij makkelijk daar ik bij een ford garage werk
voor jou waarsch moeilijker ivm trug brengen werkt niet iedere garage aan mee
en veelvragen is helemaal geen probleem een ieder die hier op dit forum actief is vind het leuk
om anderen te helpen
en leerzaam om andere problemen te volgen
dus schroom niet en vraag (dit geld voor iedereen)
gr dick
De bougies en kabels zijn vervangen, het soms moelijk starten is er nog.
Hij is uitgelezen bij een ford dealer en daar kwam niks uit.
16 jaar
hoe zit het met de bobine???
is het stotteren wel weg???
gr dick
stotteren weet ik nog niet, want heb een klein stukje gereden,morgen weet ik het wel dan moet ik weer een wat langere afstand rijden.
En hoe bedoel je hoe zit het met de bobine ?
Trouwens ik dacht misschien aan de benzinepomp
16 jaar
Het stotteren lijkt weg te zijn ik heb er nog geen last van gehad, nu is er het start probleem nog en weer wat nieuws :P, als ik door een bocht gaat (naar rechts) hoor ik linksvoor iets tikken/aanlopen, ik heb mij laten vertellen dat dat komt door de veerschotel en de ruimte tussen de veer, of een homokineet.
16 jaar
ik denk homokineet en wat het starten betreft nu weet ik het online ook niet meer.
suc6 dick
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar