Hallo,
Een van mijn achterbanden is op het loopvlak ( binnenzijde) een beetje "gezwollen". Met als gevolg een iets daverend gevoel achteraan.
- kan dat ontstaan zijn door een camber-probleem?
- kan die bus, ( met bladveren) achteraan uitgelijnd worden, of moet het zomaar verder??
De banden zijn Nexen ( afgesleten winterbanden , nu 4mm). Ik hoop dat het karkas aant begeven is, niet de ophanging..
Dank voor jullie mening
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zou er eerst eens fatsoenlijke banden onder zetten , waarschijnlijk zijn deze gecupt.
Dan 4 punts uitlijnen dan wordt vanzelf zichtbaar of er iets mis is.
Torenbout kan gebrokenbof verschoven zijn , onwaarschijnlijk maar niet onmogelijk.
Merci voor je reactie.
Gecupt zijn ze 100% niet. Het loopvlak van de achterband L is een aantal mm omhoog gekomen over ca 5cm breedte.
Morgen worden Michelins besteld; de band is onbruikbaar nu..
Hopelijk is de uitlijning daarna ok.
Het zou raar zijn, de auto wordt vooral gebruikt voor vakantie en boodschappen. Ikschat dat de belading nooit meer max 30% van de capaciteit is.
Ik laat nog weten hoe het verloopt.
1 maand
Nieuwe cross climate's achteraan geplaatst.
Het daveren is 100% verdwenen. Géén camber vastgesteld..oef!
Volgens de bandenman was de band wellicht beschadigd door te lage druk (3.0 bar) ???
1 maand
Ik denk dat de kwaliteit van de bsnd te wensen over liet maar mooi dat het is opgelost.
Het waren oudere winterbanden, die ik s'zomers verder versleet. Met 4à5mm is het bedroevend dat zulk defect optrad.
Ik was het beu, 2x per jaar banden te wisselen; daarom kozen we 4 seizoensbanden .
Deze zijn niet zo geweldig, maar we mogen er mee naar Duitsland..michelin leek aanvaardbaar.
1 maand
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford TRANSIT/TOURNEO of stel zelf een nieuwe vraag.
1 maand