Ford Mondeo Wagon 2006: Dieselprobleem
- 1 jaar geleden gevraagd
- 4 reacties
Sinds kort heb ik het navolgende probleem met mijn Ford Mondeo 2.0 TDCI
Het gloeispiraallampje bleef na het starten knipperen, (inmiddels zijn gloeispiralen vervangen) probleem gebleven.
Na een klein stukje rijden en de auto opnieuw starten was dit probleem verholpen.
Als het gloeilampje knipperde had ik ook weinig tot geen vermogen.
Als ik een keer de auto fors optrok ging het gloeilampje ook branden dit was met ongeveer 2e versnelling 3000 toeren.
Sinds gisteren gaat het lampje niet meer uit. Vermogen is redelijk maar onvoldoende voor een 2,0 tdci motor.
Ik heb de auto uitgelezen en de navolgende storingscode blijft aanwezig P132A (Circuit turbocompressor inlaatdrukregelaar positiesensor) echter heeft dit uberhaupt wel te maken met dit gloeilampje
P.s ik heb ook het managementlampje branden, echter door het resettten van de foutcodes is deze nu uit maar zal met 150 km weer terugkomen.
Wie o wie weet raad ?
Geplaatst door dezoete74 , lid sinds 1 jaar geleden
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.
Met een groots assortiment in de beste auto-onderdelen, aanbiedingen en merken vind je altijd een optimale mix tussen A-merken en aanbiedingen. Voor iedere automobilist weet Carpardoo de juiste auto onderdelen of auto-accessoires te vinden.
4 Reacties
dezoete74, 1 jaar geleden
Zie bijgevoegde video
Hans4040 PRO, 1 jaar geleden
Welke video...
Hendrik4290 PRO, 1 jaar geleden
Dit heeft niets met de gloeibougie's te maken, het lampje dat knippert geeft aan dat er een foutcode is opgeslagen.
De sturing van de variabele turbo is hier de boosdoener. Dit komt veel voor. Die sturing mag eigenlijk niet vervangen worden zonder de turbo te vervangen daar ze daarop afgeregeld moet worden.
Mvg,
Hendrik
dezoete74, 1 jaar geleden
Beste, helaas is vanmorgen de auto uitgelezen door de ford dealer en helaas teleurstellend nieuws de turbo is kapot.............