close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Fiesta: Fiesta 1989 CVT kickdown werkt niet goed

Bouwjaar: 1989, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.1 CVT

Goedenavond!

De kickdown in mijn Fiesta werkt niet goed, als ik het gas volledig intrap komt de motor flink op toeren maar de auto gaat niet extra versnellen. Het lijkt net alsof de koppeling slipt als in een schakelbak. Als ik 120 rij op de snelweg en het gas diep intrap dan neemt de snelheid van de auto zelfs af. De olie lijkt goed en aangevuld te zijn (ongeveer 3 cm vanaf de onderkant van de peilstok als de pook in P staat, ik kan geen min en max markeringen vinden) Herkent iemand dit probleem? Verder is de auto door de vorige eigenaar altijd dealeronderhouden geweest en staat nu op +- 150.000 km.

Heeft iemand een idee waar ik nog naar kan kijken?

Geplaatst door

sven.klinkhamer (0)

al 10 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik vermoed een slippende koppeling of remband. Dit kan oliegebrek betekenen, maar ik vermoed dat het kwaad al is geschied, dus een defect aan de automatische versnellingsbak.
Een defect aan de duwband kan ik me niets bij voorstellen.. Dus de koppeling moet de oorzaak zijn...

Oei, dat klinkt natuurlijk minder fijn. Is er iets hoe ik dat zo kunnen testen/uit sluiten? Als ik de rem en het gas tegelijk intrap maakt de motor eerst niet overdreven veel toeren, en daarna slaat hij af.
De olie is nog mooi licht van kleur en ruikt niet verbrand. Is het niet zo dat een defecte koppeling of remband vaak sporen achterlaten in de olie?

Zit hier een poederkoppeling in of niet.
Bij een micra k11 heeft die wel eens de neiging te gaan klonteren, waardoor deze gaat slippen.
Weet niet of de fiesta de zelfde koppeling gebruikt.
Er zitten ook koolborstels in die voor bekrachtiging zorgen.

Hier met onze k11 zelfde probleem gehad, wat na stevig rijden met de auto op aanraden van een nissan monteur verdween.

Even een vraag. Kruipt de auto as je hem in de drive zet.

Gr Fred

kombikart 0

10 jaar

hoi fred,

zover ik weet wordt er in de fiesta geen poederkoppeling gebruikt.
de auto gaat ook gewoon rollen als hij in zn versnelling staat. in het normale toerengebied lijkt de auto prima te rijden en op te trekken, puur wanneer ik op hogere toeren weg wil rijden of op de snelweg iets versnellen dan gebeurt er niet veel meer dan alleen de toeren die erg stijgen. Als ik op lage toeren rijdt trekt de auto ongeveer even snel op als wanneer ik in het kickdown gebied rij, misschien zelfs wat minder snel.
de max snelheid is ook 120 wat volgens mij +- 140 moet zijn.

kan het zijn dat de koppeling slipt omdat de kickdown waarschijnlijk al lang niet gebruikt is? De auto is van een oude mevrouw geweest die denk ik niet veel harder dan 50 heeft gereden... misschien klopt er helemaal niks van wat ik zeg hoor, ik heb namelijk nog bijna geen ervaring met automaten

Dan kan ik je verder niet helpen. Heb ff geduld nu. Hier zitten zat mensen die je wel verder kunnen helpen.

G fred

kombikart 0

10 jaar

wel bedankt fred!

De auto gaat steeds slechter rijden. Trekt heel traag op en komt niet meer boven de 100 uit. Ik kan nog steeds niks vinden.

Ga er eens mee naar de garage zou ik zeggen , laat ze er even naar kijken , misschien is er nu nog wat te redden.
Want dit soort dingen zijn via een pc ook lastig op te lossen, sorry.

kaleido 1 6595
badge vip badge

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Marea of stel zelf een nieuwe vraag.