Ford Mondeo: Ford 2.0TDCI P2338

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0

Hallo,

Heb een Mondeo staan die Foutcode 2338 aangeeft. Gloeilampje knippert door.

De auto wou ook niet meer starten verstuivers laten testen (Delphi) 2 defect en andere 2 slecht. 4 gereviseerde gemonteerd.

16 cijferige nummer van de verstuivers ingevoerd met de bosch tester maar nog knippert het lampje en blijf ik foutcode 2338 houden.

Zelfs als de motor uit is kan ik de foutcode niet wissen.

P2338 komt bij mij pingelen verstuiver 3. Hetzelfde probleem als voor de nieuwe vestuivers. Heb bedrading doorgemeten vanaf stekker verstuiver naar hoofdstekker schutbord. Verder nog niet geen tijd gehad.

Wat ik wel vreemd vind is dat de code van het invoeren van de injectors niet blijft staan. Zit hier een procedure van een 60min rijden aanvast?

Iemand een idee?

Vriendelijke groet,

G.klopstra

klopstra

Geplaatst door klopstra (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Mondeo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

slayer1981 (0) PRO, 13 jaar geleden

Als het opnieuw invoeren van de verstuivercorrectiefactor niet helpt, dan de betreffende verstuiver vervangen.
Wij monteren altijd originele.
Met revisie al meerdere malen ellende gehad

klopstra (0) PRO, 13 jaar geleden

Weet je de juiste procedure voor het inleren van de verstuivers met een bosch tester? Want daar staat bij dat je na het inlezen 60 minuten moet rijden. Vind dit nogal lang om er zeker van te zijn.

Als ik ze invoer met de bosch tester dan lees ik het nogmaals uit en dan staan er weer andere codes bij misschien iemand ervaring?

Postie (0) PRO, 13 jaar geleden

Die code gaat niet eerder weg dan als de nieuwe codes in de computer geprogrammeerd staan. Deze code is volgens mij van klopgrens verstuiver bereikt.
Met de orginele tester moet je de desbetreffende verstuiver inleren voordat de code weggaat.\
Rij even langs een dealer met je 16 cijferige getallen, is misschien de beste optie.

Robbie Jensema (0) PRO, 13 jaar geleden

Vraag me wel af hoe betrouwbaar zo'n verstuivertest is. Altijd lees ik dan dat er 1 of 2 stuk waren, maar is natuurlijk niet te controleren of dat ook de oorzaak is.

hbr (0) PRO, 13 jaar geleden

Verstuivers op juiste cilinder ingeprogrameerd? Weet niet hoe het bij bosch kts zit maar met Autocom moest ik bij een Transit de verstuivers in de inspuitvolgorde inprogrammeren.

klopstra (0) PRO, 13 jaar geleden

Goedenmiddag!

Nadat de auto vanacht heeft stil gestaan. Weer de codes handmatig ingevoerd en nu is het storingslampje uit. Kan dus wel met de Bosch tester. Vreemde is wel dat als ik de codes nu weer uitlees van de verstuivers er weer 16 vreemde cijfers en letters bijstaan. En niet degene die ik heb ingevoerd.

Want nu de reden is waarom het nu wel wil op internet heb ik gevonden dat de auto eerst 8 uur stil moet staan voor je codes kunt invoeren??

Of het heeft met de warmte van de motor te maken hij is nu koud en gister had de motor wel even gelopen voor het invoeren van de codes.

In ieder geval hij loopt goed en geen storingen meer.

Bedankt voor de reactie's!

omidnl (0), 13 jaar geleden

hallo allemal,

ik heb een ford mondeo bj.2003. diesel tdci. ik vraag me af heeft me auto een ketting of een distributieriem? hoe kan dat weten of zelf cheken? en weet iemand een goede garage voor onderhoud of als ik mijn auto laten uitlijnen waar en wat is de prijs daarvan?

graag jullie reacties.
bvd,
omid

Danny78 (0) PRO, 13 jaar geleden

ik mis hier ineens een posting van me ?

omidnl ... is met ketting ! als je er makkelijk aan kan is het een riem zeg maar een distributiedeksel is los met schroeven vast gezet meestal, met een ketting heb je er meestal een sealing tussen voor de olie ;)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.