hallo, mensen...
ik heb al een tijdje een probleem met mijn escort... als ik de motor start met de blower op stand 1 en ik laat hem gwn draaien, dan wordt de auto na een behoorlijke tijd gwn warm, maar zodra ik begin te rijden zakt de temperatuurmeter weer naar net onder het witte vak, waardoor ik dus lauwe lucht krijg, alle slangen zijn gwn goed warm en als ik de blower op stand 3 heb als de motor draait en als ik stil sta, dan moet ik zeker een dik uur wachten voordat de temperatuurmeter net tegen het normale aankomt, maar zoals ik al eerder zei, hij zakt heel snel trg zodra ik begin te rijden....... ik heb al 2 thermostaten vervangen, deze hebben het probleem niet verholpen, de thermostaat die ik dr nu in heb zitten die werkt dus gwn perfect, want bij als hij te warm wordt dan slaat de koelvin gwn aan.....ik heb er zelf niet super veel verstand maar, maar het lijkt wel of de motor te snel afkoelt waardoor hij de teperatuur niet kan aanhouden onder het rijden...
ik wil graag weten hoe ik dit probleem kan verhelpen....
wie o wie kan mij helpen dit probleem te verhelpen??
alvast bedankt...
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zitten je kachelslangen niet verkeerd om?
of eventuele andere koelwaterslangen?
In dit type escort, zit een thermostaathuis met een"kogeltje" in het overstroomkanaal, is dat er niet uit??
Dan kan de motor ook niet eerst warm worden
zit er wel de juiste thermostaat in? orgineel ford zorgt ervoor dat je altijd de juitse hebt
bedankt voor je reactie,
ik heb nooit aan de slangen gezeten, behalve dan bij het verwisselen van de thermostaat, en die slangen heb ik weer exact op dezelfde plek weer aangesloten en de rest daar heb ik nooit aangezeten..... ma wat bedoel je precies met het kogeltje van de thermostaat, dat begreep ik even niet...eind puntje van de thermostaat heeft wel zo n kogeltje inderdaad en de locatie die je opnoemt daar zit ie, dat klopt.. die kogeltje die zit er gwn, die is dr niet uit.. en de motor zelf wordt wel gwn warm, maar het meterje binnen die blijft onder het witte gedeelte als ik ga rijden, ma als ik stilsta vreemdgenoeg dan begint het metertje gwn langzaam te stijgen tot het punt waar ie moet komen...ma ik snap het gwn echt niet, alles doet het gwn, alle slangen worden warm... maar wat zit er nou niet goed??
18 jaar
de oude thermostaat die ik er uit heb gehaald is exact dezelfde als de nieuwe, maar de nieuwe is niet origineel van ford, maar ja het lijkt me niet dat dat een probleem moet zijn, het merk van de thermostaat was VERNET als ik het niet mis heb en ik heb er speciaal 1 gehaald voor de winter dr stond tot 92 graden op, de standaard thermostaat die is tot 87 graden zij de verkoper. ......maar het probleem ligt volgens mij niet bij de thermostaat....die doet het gwn.....
18 jaar
Het is wel normaal als je tempmeter verder komt als de auto niet rijdt, er is dan immers geen rijwind die de radiateur afkoelt.
Mijn tempsensor is op dit moment ook kaduuk, meter geeft een veel te lage temp aan, komt tijdens het rijden net uit het witte vlakje maar komt er steeds verder uit als ik stilsta met draaiende motor...
18 jaar
waar zit die temperatuur sensor precies eigenlijk boven of onder het gedeelte waar de thermostaat in zit??
18 jaar
Op de moeilijkste plaats...
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar